کد خبر: کتاب-مدیریت-جامع-خطر،-رخدادهای-بیولوژ
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رییس رصدخانه اجتماعی کووید 19 در مورد این کتاب گفت: یکی از وظایف رصدخانه اجتماعی کووید 19، تولید محتوای علمی با استفاده از دانش روز،  بمنظور آموزش متخصصان و یکسان کردن عملکرد آنان در پاسخ به بیماری کووید 19 است، و در این راستا، کتاب " مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 " تالیف و منتشر شده است.

   دکتر حمیدرضا خانکه افزود: وزیر بهداشت اواخر اسفندماه گذشته، مسئولیت تشکیل رصدخانه اجتماعی کووید 19 را به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرد تا ضمن بررسی تاثیرعوامل اجتماعی بر ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و تاثیر کرونا بر مولفه های اجتماعی ، با تولید شواهد علمی، تصمیم گیری برای مداخلات ملی، تسهیل شود.

   وی گفت: با توجه به وظیفه " تولید محتوای علمی با استفاده از دانش روز"، رصدخانه با جلب حمایت 30 تن از متخصصان داخل کشور، اقدام به تالیف کتاب " مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 " کرد که  در 18 فصل و با حدود 330 صفحه شامل « اصول و مبانی همه گیرشناسی تا روش های تشخیص، روش های درمان، شیوه های ارزیابی خطر، روش های تدوین برنامه های ملی در پاسخ به رویدادهای بیولوژیک و روش های توسعه ظرفیت های مراکز بهداشتی و درمانی، روش های ارائه خدمات در حوزه های روانی و اجتماعی و معنوی در بیماری ها و همه گیری ها و خصوصا در کووید و جلب مشارکت های مردمی » تالیف شد.

   رییس رصدخانه اجتماعی کووید 19  بیان کرد: با توجه به مطالب جامع و کاملی که در این کتاب موجود است، مدیران ارشد ستاد ملی کرونا، مدیران دانشگاهی نظام سلامت، و همه همکاران متخصصی که در این حوزه خدمت می کنند، می توانند مخاطب این مجموعه باشند.

   دکتر خانکه افزود: در واقع، این کتاب برای همه متخصصان در حوزه های صددرصد پزشکی تا حوزه های اجتماعی قابل استفاده است، چرا که فصولی مربوط به جنبه های روانی و اجتماعی و نحوه جلب مشارکت ها و حمایت های مردمی نیز در این کتاب پیش بینی شده است.

   وی با ابراز خشنودی از اینکه این کتاب در هفته گذشته، طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور و با ارتباط ویدئوکنفرانسی با جمعی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مورد رونمایی قرار گرفت، گفت: قرار است، این کتاب در هفته جاری بطور رایگان در اختیار روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار بگیرد تا در صورت نیاز، بتوانند از این کتاب، به عنوان یک مرجع علمی برای مدیریت کووید 19 استفاده کنند.

   وی تصریح کرد که سعی می شود این کتاب، سالی یک بار متناسب با شواهد علمی، بازبینی شود تا اطلاعات و دانش جدید در کتاب مورد استفاده قرار بگیرد.

   دکتر خانکه در پایان از زحمات و حمایت های دکتر حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دکتر ابرازه از همکاران این ستاد و دکتر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور که در تالیف این کتاب، رونمایی از آن و در حمایت از فعالیت های رصدخانه، نقش کلیدی داشتند، تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha