کد خبر: کاهش-کارمزد،-رشد-حجم-معاملات-را-رقم-می-ز
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کاهش کارمزد، رشد حجم معاملات را رقم می زند

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)،محمد ثریا نژاد با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات که دیروز به تصویب اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید گفت: هر چه هزینه های جانبی معاملات بازار سرمایه کاهش یابد، قطعا میزان سرمایه گذاری از سوی فعالان یا علاقه مندان به این بازار بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در بورس‌های مختلف هزینه ها به سمت ناچیز شدن است؛ به طوری که سدی در برابر سرمایه گذاری یا عقب نشینی مردم برای ورود به بازار سهام تلقی نشود؛ از آنجایی که بازار سرمایه ایران نیز برنامه های متفاوتی در جهت رشد و بین المللی  شدن دارد این مصوبه نیز گامی در این راستا است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اهمیت بورس نسبت به گذشته چندین برابر شده است، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم و تزریق قابل توجه پول به این بازار قطعا چنین مصوبه ای تاثیر مثبت در جهت ادامه صعود خواهد داشت.

مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ادامه داد: افزایش حجم معاملات و بهینه سازی پرتفوی توسط سرمایه گذاران مهم ترین نتیجه ای است که کاهش کارمزد معاملات ایجاد می کند.

ثریا نژاد با اشاره به رقابت بورس با دیگر بازارها بیان کرد: در حالی که سایر بازارهای موازی با مشکل بزرگ رکود دست و پنجه نرم می کنند، سازمان بورس با ارائه برنامه های جدید توسعه ای جذابیت این بازار را افزایش می‌دهد تا چالشی برای سهامداران وجود نداشته باشد.

وی در پایان به پیش بینی روند بازار پرداخت و گفت: با توجه به استقبال عمومی و حمایت دولت از بورس همچنین تمرکز بر افزایش تولیدات داخلی و رشد دوباره نرخ ارز به نظر می رسد حداقل تا پایان نیمه سال بازار سبز پوش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha