کد خبر: کاهش-حس-بویایی-و-سردرد-اولین-علایم-عصبی
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر فریبرز رضایی طلب با اشاره به اینکه بیماری های وسیعی در حیطه بیماری های مغز و اعصاب گنجانده می شود، گفت :بیماری کرونا بر تمامی بدن تاثیر گذار است البته بیشترین درگیری را برای سیستم تنفسی ایجاد می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : در پیک اخیر، موارد محدودی از درگیری سیستم مغز و اعصاب با کرونا مشاهده شد که منجر به تشنج بیمار و کاهش سطح هوشیاری وی می شود که خوشبختانه تمامی بیماران به درمان پاسخ داده اند.

وی اظهار کرد :در بیماران ام اس عود آنچنانی در حوزه بیماری کرونا نداشتیم و بیماران پارکینسون نیز شرایط معمولی داشتند.

وی ادامه داد :احتمال اینکه سکته مغزی همزمان با کرونا ایجاد شود وجود دارد بنابراین بیماران کرونایی در صورتی که با سردرد مقاوم درمان وبی حسی بخشی از بدن و عدم توانایی در تکلم مواجه شدند به صورت اورژانس باید به مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که سه ساعت، زمان طلایی برای درمان سکته مغزی وجود دارد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:در گذشته سکته مغزی فقط در افراد سالمندان به خاطر غلظت خون ایجاد می شد اما متاسفانه در حال حاضر این عارضه در بین جوانان نیز دیده شده که البته تعداد آن محدود است.

متخصص مغز و اعصاب یادآور شد :کاهش قدرت تکلم، سرگیجه ای که باعث عدم تعادل و دو بینی شود نیز از دیگر فاکتورهای خطر درگیری سیستم عصبی با بیماری کرونا است.

وی گفت :استراحت، خواب کافی و مناسب، تغذیه سالم و مصرف مایعات، می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا تقویت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha