کد خبر: کاروان-نذر-آب-۳-در-امتداد-مهربانی-جست-و
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروزه روستاهای زیادی در نقاط مختلف خراسان جنوبی متاثر از خشکسالی های چند ساله بوده و روزهای سختی را گذران می کنند.

از بین رفتن منابع آبی، کشاورزی و دامپروری، خشک شدن قنوات و تخلیه روستاها از جمله ضربه خشکسالی به روستاهای این خطه کویری بوده که خسارت های جبران ناپذیری به روستاییان وارد کرده است.

در بین سیل مهاجرت روستاییان، عده ای هم در راستای حفظ روستای پدری شان و روشن نگه داشتن چراغ آن نقاط کور، ثابت قدم مانده و روزهایشان را با مشقت سپری می کنند. بی شک بر مسئولان وظیفه است گام هایشان را برای رفع مشکلات این دسته از روستاییان استوار کنند و قبل از تخلیه این نقاط، راهکاری جدی برای حذف مشکلات موجود بیاندیشند.

چندی پیش بود که کاروانی هایی در قالب نذر آب ۳ قدم در نقاط محروم خراسان جنوبی گذاشت تا با ارائه خدمات مختلف، بر دردهای چندین ساله شان مرهم بگذارند. اگرچه بیش از یک ماه از رفتن این تیم ها می گذرد اما هنوز مهربانی ها ادامه دارد چراکه خیرانی به واسه حضور این کاروان ها، در نقاطی از شهرستان های سربیشه و نهبندان پا در میدان گذاشته و در راستای رفع مشکلات بی آبی شان اقداماتی را در دستور کار قرار داده اند.

از این رو مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به همراه جمعی از معاونین و کارشناسان از نقاط مورد هدف بازدید کردند تا شرایط موجود برای ورود کمک خیرین را ارزیابی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این بازدید بیان کرد: رفع مشکلات آبی در کنار ارائه خدمات درمانی، یکی از مهم ترین اهداف کاروان های نذر آب ۳ بوده است.

محمد رضا رضایی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در روستاهای نهبندان و سربیشه بیان کرد: برای حفر دو حلقه چاه با کمک خیرین هلال احمر و اهالی روستا در این شهرستان ها در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات سونداژ ۱۴ نقطه انجام شده است، اظهار کرد: نتیجه نهایی مطالعات تا ۱۵ روز دیگر مشخص و در صورت تائید نقاط مشخص شده، عملیات حفر چاه با کمک مردم آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha