کد خبر: کاخ-سفید-از-شش-اقدام-اجرایی-در-زمینه-کنت
۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰
کاخ سفید از شش اقدام اجرایی در زمینه کنترل اسلحه رونمایی می کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور بایدن روز پنجشنبه از شش اقدام اجرایی برای مقابله با خشونت به وسیله اسلحه رونمایی کرد. این دستورات به دنبال معرفی مقررات جدیدی در مورد کیت‌های اسلحه ارواح هستند که می‌توانند در خانه مونتاژ شوند. آن‌ها همچنین از كنگره و ایالت‌ها می‌خواهند كه قوانینی را در مورد پرچم قرمز تصویب كنند كه بتواند از خرید اسلحه توسط شخصی كه تهدیدی برای خود یا دیگران تلقی می‌شود جلوگیری كند. افزایش بودجه برای برنامه‌های مداخله در خشونت در جامعه و گزارش سالانه ردیابی اسلحه از اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح گرم و مواد منفجره (ATF) انجام شده است. بایدن در طی سخنان خود در باغ گل رز گفت: خشونت با اسلحه در این کشور یک اپیدمی و یک شرمساری بین المللی است. وی گفت: تخمین زده می‌شود خشونت با اسلحه 280 میلیارد دلار در سال برای ملت از طریق صورتحساب بیمارستان، فیزیوتراپی، مشاوره مربوط به تروما، هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های زندان و از دست دادن بهره وری هزینه شود. بایدن همچنین رسماً اعلام كرد كه دیوید چیپمن را برای اداره ATF معرفی خواهد كرد. چیپمن به مدت 25 سال به عنوان نماینده ویژه ATF کار می‌کرد و در صورت تأیید اولین مدیر دائمی سازمان از سال 2015 خواهد بود. او در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد سیاست مرکز حقوقی Giffords برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، یک سازمان ایمنی اسلحه خدمت می‌کند که توسط گابی گیفوردس نماینده سابق تاسیس شده است.

طرفداران قانون کنترل اسلحه اقدامات کاخ سفید را تحسین کردند

گیفوردس در بیانیه‌ای گفت: دیوید حرفه خود را صرف خدمت به عموم مردم، مبارزه با جرایم خشن و تلاش برای امنیت بیشتر ملت و جوامع ما كرده است. به عنوان یک صاحب اسلحه مسئول، متخصص اجرای قانون و متخصص ایمنی اسلحه، دیوید گزینه عالی برای مدیریت ATF است. بایدن و قوانین کنترل اسلحه طرفداران قانون کنترل اسلحه اقدامات کاخ سفید را تحسین کردند. سناتور کریس مورفی یکی از طرفداران برجسته قوانین جدید اسلحه، اقدامات اجرایی شش متنی را متواضع و متناسب با عقل سلیم با توانایی نجات جان‌ها خواند. مورفی در بیانیه‌ای گفت: در دولت جو بایدن، ما سرانجام یک رئیس جمهور داریم که آماده است مانند یک اپیدمی که می‌توانیم حل کنیم، با خشونت ناشی از اسلحه برخورد کند. اقدامات اجرایی امروز اولین قدم مهم در جهت مهار موج خشونت است که هر روز به 100 زندگی آمریکایی پایان می‌دهد. اقدامات اجرایی بایدن پس از دو تیراندازی گسترده در ماه گذشته یکی در 16 مارس در یک گروه سه نفره آبگرم منطقه آتلانتا و دیگری در 22 مارس در یک فروشگاه مواد غذایی کلرادو انجام می‌شود. برخی دموکرات‌ها در مورد تصویب قانون کنترل اسلحه خوشبین هستند. ماه گذشته مورفی به NBC News گفت که دموکرات‌ها فرصتی دارند که 60 رأی لازم را برای شکست دادن یک پرونده بزرگ و تصویب قوانین جدید اسلحه به دست آورند.

بایدن محدودیت‌های جدید اسلحه را تحت فشار قرار خواهد داد...

در همین حال، بایدن روز پنجشنبه گفت كه بدون توجه به كنگره، محدودیت‌های جدید برای سلاح گرم را تحت فشار قرار خواهد داد. بایدن گفت: کار من، وظیفه هر رئیس جمهور، محافظت از مردم آمریکا است. کنگره اقدام کند یا خیر، من می‌خواهم از تمام منابع موجود به عنوان رئیس جمهور استفاده کنم تا مردم آمریکا را از خشونت اسلحه در امان نگه دارم، اما کنگره کارهای بیشتری می‌تواند انجام دهد تا به این تلاش کمک کند و آن‌ها هم اکنون می‌توانند این کار را انجام دهند. دعا کردن کافی است، وقت برخی اقدامات است.  

مترجمک سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha