کد خبر: چین-میلیون‌ها-نفر-را-به-دلیل-افزایش-کر
۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
چین میلیون‌ها نفر را به دلیل افزایش کروناویروس قرنطینه می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، چین بزرگ‎‌ترین جهش روزانه خود را در موارد COVID طی بیش از پنج ماه در روز چهارشنبه ثبت کرد، با افزایش اقدامات مهار که چهار شهر را تحت محاصره قرار داده است، چراکه دومین اقتصاد بزرگ جهان برای جلوگیری از موج جدیدی از عفونت‌ها در حال مبارزه است. بیشتر موارد جدید در نزدیکی پکن  گزارش شده است، اما یک استان در شمال شرقی چین نیز شاهد افزایش عفونت‌ها بوده است، داده‌های رسمی نشان داد در میان اقدامات مهار بیش از 28 میلیون نفر در قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند. در حالی که شهر ووهان چین مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا بود که برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آنجا ظاهر شد، چین در ماه‌های اخیر تا حد زیادی COVID-19 را دور نگه داشته بود. روز چهارشنبه، کمیسیون ملی بهداشت در مجموع 115 مورد تأیید شده جدید را در سرزمین اصلی گزارش کرد، در حالی که یک روز قبل 55 مورد بالاترین افزایش روزانه از 30 ژوئیه بود.

چین و موارد جدید کروناویروس

طبق این گزارش، 107 مورد جدید عفونت‌های محلی بوده است. هبی استانی که پکن را احاطه کرده است، 90 مورد را شامل می‌شود، در حالی که استان شمال شرقی هیلونگ جیانگ 16 مورد جدید را گزارش کرده است. موج آلودگی‌ها در آستانه تعطیلات سال نوی ماه آینده رخ می‌دهد، زمانی که صدها میلیون چینی معمولاً به شهرهای خود می روند. فنگ زیجیان، معاون مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین در روز چهارشنبه در جلسه توجیهی رسانه‌ها گفت: اگر اقدامات کنترل و پیشگیری به درستی اعمال شود، آلودگی مجدد همگانی بعید است. این افزایش در موارد جدید در حالی اتفاق می‌افتد که تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی که قرار است ریشه همه‌گیری را بررسی کنند قرار است روز پنجشنبه به ووهان چین وارد شود. Mi Feng، سخنگوی NHC گفت: این تیم 14 روز قرنطینه خواهد شد. ریشه کروناویروس همچنان ناشناخته مانده است و چین نسبت به اتهامات پنهانی که پاسخ اولیه آن را به تأخیر انداخته و اجازه انتشار ویروس را داده حساس است.

قرطینه جدید استان‌های مختلف این کشور

اقدامات محدود کننده استان هبی به عنوان بخشی از تلاش‎ها برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، سه شهر شیجیاژوانگ، زینگ تای و لانگ فانگ را در قرطینه قرار داده است، در حالی که مقامات شهر پکن اقدامات غربالگری و پیشگیری را افزایش داده‌اند تا از ایجاد افزایش دیگری از موارد در آنجا جلوگیری کنند. چین و موارد جدید کروناویروس وانگ بین، مقام NHC چین روز چهارشنبه بیش از 10 میلیون دوز واکسن تجویز کرده و ظرفیت آزمایش را به 12.55 میلیون نفر در روز یا ده برابر مارس گذشته افزایش داده است. استان هیلونگ جیانگ روز چهارشنبه وضعیت COVID-19 را اضطراری اعلام کرد. شهر سویهوا، که همسایه مرکز استان هاربین است، 5.2 میلیون نفر را در قرطینه قرار داده است.

ممنوعیت‌های جدید در شهرهای آلوده

Tieli، شهری با حدود 300 هزار نفر که هم مرز با Suihua است، روز چهارشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از اقدامات جدید پیشگیری از COVID-19، خروج مردم و وسایل نقلیه را به مدت سه روز ممنوع می‌کند. تعداد موارد جدید بدون علامت که چین آن‌ها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی‌کند، از 81 مورد یک روز قبل به 38 مورد کاهش یافت. هفت نفر از آن‌ها در جیلین، استان شمال شرقی مرز هیلونگ جیانگ گزارش شده است. تعداد کل موارد تایید شده COVID-19 در سرزمین اصلی چین اکنون 87,706 مورد است، در حالی که تعداد کشته‌ها بدون تغییر 4،634 نفر است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha