کد خبر: چگونگی-تغییرات-روانشناختی-در-زمان-ورو
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
چگونگی تغییرات روانشناختی در زمان ورود به دانشگاه!

متین نصری روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تغییرات روانشناختی در زمان ورود به دانشگاه، گفت: از سال اول تا آخرین سال تحصیل در دانشگاه، تغییرات روانشناختی گسترده‌ای روی افراد صورت می‌گیرد و دانشجویان در مورد مسائلی که راه حل واضحی ندارد بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند استدلال کنند.

وی افزود: دانشجویان در این سال‌ها نقاط قوت، ضعف، جنبه‌های متضاد و مسائل دشوار را از هم تشخیص می‌دهند و درباره کیفیت تفکر خود، تامل می‌کنند.

این روانشناس با بیان اینکه نگرش‌ها و ارزش‌های آنها نیز گسترده می‌شود، اظهار کرد: آنها به موضوعات متنوع تری علاقه‌مند می‌شوند و به دلیل برخورد با فرهنگ‌های مختلف تنوع قومی و فرهنگی را بیشتر تحمل می‌کنند.

نصری با تاکید بر اینکه دانشگاه به دانشجویان کمک‌ می‌کند تا به حقوق افراد و رفاه بشریت علاقمند شوند، تصریح کرد: همچنین دانشگاه بر استدلال اخلاقی دانشجویان تاثیر زیادی می‌گذارد. معتقدم مواجه شدن با جهان بینی‌های متعدد جوانان را ترغیب می‌کند تا خود را به صورت دقیق‌تری در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: دانشجویان در طول سال‌های دانشگاه خودآگاهی بیشتر، عزت نفس بالاتر و احساس هویت مستحکم تری را پرورش می‌دهند.

این استاد دانشگاه به اشاره به چگونگی تغییرات روانشناختی روی دانشجویان، بیان داشت: نوع دانشگاهی که فرد وارد آن می‌شود تاثیر چندانی روی تغییرات روانشناختی ندارد چراکه رشد شناختی در دانشجویانی که وارد دوره‌های دو ساله دانشگاه می‌شوند به اندازه دانشجویانی که دوره‌های چهارساله را طی می‌کنند، است.

نصری گفت: در واقع درگیری شخص در فعالیت‌های تحصیلی و غیر تحصیلی، پرمایگی و تنوع محیط دانشگاه به صورت مشترک روی یکدیگر تاثیر گذار هستند.

وی افزود: هر چه دانشجویان در موقعیت‌های تحصیلی و فوق برنامه با همسالان بیشتر تعامل کنند از تحصیل بهتری بهره‌مند می‌شوند که عامل در تغییر شناختی بسیار مهم است چراکه درگیری در سیستم‌های آموزشی و اجتماعی دانشگاه را به حداکثر می‌رساند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha