کد خبر: چه-بیماری‌هایی-سیستم-اسکلتی-بدن-را-در
۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
چه بیماری‌هایی سیستم اسکلتی بدن را درگیر می‌کند؟

دکتر حمید پدرام جراح و متخصص استخوان و مفاصل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره مشکلات سیستم عضلانی و اسکلتی بدن اظهار داشت: انواع بیماری های روماتیسمی، بیماری های بافت نرم، بیماری های خود ایمنی همگی اسکلت بدن را درگیر می کنند.

بیماری روماتیسم مفصلی

وی افزود: بیماری روماتیسم مفصلی از جمله بیماری های شایع به خصوص در مناطق مرطوب کشور است. علت اینکه میگوییم در مناطق مرطوب بیماری روماتیسم مفصلی بیشتر مشاهده می شود به این دلیل نیست که رطوبت باعث این بیماری می شود بلکه در این مناطق بیشتر خود را نشان می دهد.

رشد انواع بیماری ها در مناطق مرطوب

این پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل عنوان کرد: ممکن است افراد مختلفی این بیماری را داشته باشند اما با توجه به اینکه در منطقه خشک زندگی می‌کنند بیماری خفیف و همراه با علائم کمی باشد اما همین بیماری خفیف در مناطق مرطوب مانند شمال ایران با علائم زیادی خود را نشان دهد و فرد نیاز به درمان داشته باشد.

بیماری های سیستم ایمنی و بافت نرم

دکتر پدرام تصریح کرد: درگیری عضلات از دیگر بیماری هایی است که می تواند ژنتیکی_ارثی باشد. همچنین بیماری های سیستم ایمنی و بافت نرم هم در کشور انواع مختلف دارند و فرد را درگیر مشکلات عضلانی می کنند.

وی بیان کرد: بیماری های ژنتیکی_ارثی که برای عضلات بدن درگیری ایجاد می کنند نیاز به درمان و مصرف داروهای خاص دارند. این مشکلات سریعا درمان نمی شوند؛ بعضی از افراد به مرور زمان بهبود پیدا می کنند و عده ای نیز به بعد از گذشت زمان، بیماری آنها بدتر می شود.

بیماری های بافت اسکلت

این پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل گفت: از بیماری های بافت اسکلت که می توان به آنها اشاره کرد؛ در رده‌های خیلی پایین‌تر، انواع و اقسام تومورهای مختلف، کیست، ضایعات خوش خیم و بدخیم هستند که می توانند عضله و استخوان بدن را درگیر کنند.

دکتر پدرام ادامه داد: این بیماری ها مشکلاتی را برای بچه ها و همچنین افرادی که در سنین بالاتر هستند، ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیماری های ضایعات، توده های بافت استخوانی و بافت عضلانی معمولا خوش خیم هستند، افزود: درصدی از بیماری بدخیم هستند و برای بیمار مشکل‌ساز می‌شوند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha