کد خبر: چهارشنبه-سامانه-بارشی-جدید-از-غرب-وارد
۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۴

کارشناس سازمان هواشناسی شرایط هوای امروز و فردای تهران و کرج را برای همه گروه‌های سنی ناسالم اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،  فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز شانزدهم آذر و هفته پیش‌رو اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شرایط هوای امروز و فردای تهران و کرج برای همه گروه‌های سنی ناسالم است، توصیه کرد: مردم به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری از تردد در فضای باز اجتناب و از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

گودرزی، آسمان امروز تهران را صاف تا نیمه‌ ابری و با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد در ایستگاه مهرآباد پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین امروز صبح در ایستگاه‌های ورزقان، شهرستانک، بویین و میاندشت اصفهان، دمای کمینه هشت درجه زیر صفر و در نتیجه سردترین شهرها شدند.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، این در حالی است که دیروز در میناب و زرآباد دمای بیشینه ۳۰ درجه بالای صفر شد که گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

گودرزی همچنین با بیان اینکه امروز بعضی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد را شاهد خواهیم بود، گفت: با این حال همچنان برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارندگی با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر چهارشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه، پیش‌بینی کرد: روز پنج‌شنبه نیز در کردستان، کرمانشاه، زنجان و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز شرایط جوی بارانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha