کد خبر: پیگیری-رویکرد-کاهش-واردات،-رونق-تولید
۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴
پیگیری رویکرد کاهش واردات، رونق تولید و افزایش صادرات در منطقه آزاد انزلی

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) پس از افتتاح  ۱۸ طرح توسعه ای منطقه آزاد انزلی که از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهوری انجام شد؛ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق ارزشمند از مجموع هفت منطقه آزاد کشور است که به سبب موقعیت جغرافیایی ، دسترسی به بازار مصرف کشورهای همسایه شمالی همچون روسیه و همچنین امکان صادرات تولیدات صنعتگران ، جوانان و کارآفرینان استان نقش مهمی در توسعه گیلان و ایران اسلامی دارد.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با رویکرد جدی کاهش واردات ، رونق تولید و افزایش صادرات به کشورهای همسایه شمالی و البته تامین نیازهای منطقه ، دارای جایگاهی با اهمیت است و طی سال گذشته نیز با وجود فشارهای ناشی از تحریم ها، شاهد رشد صادرات نسبت به سال ماقبل بودیم.

استاندار گیلان هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از بنادر استان تا پایان سال جاری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد افزون بر این میزان صادارت طی امسال صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تکمیل کریدور ریلی شمال جنوب ، تحقق این مهم را زمینه ساز جابجایی کالا و ترانزیت تا سقف ۱۰ میلیون تن کالا در سال از طریق خط ریلی کامل کننده این کریدور عنوان کرد و این پروژه را برای مسئولان استانی و ملی مهم خواند و گفت: پیمانکاران وعده داده اند تا نسبت به شتاب بخشی به فعالیت‌ها و تکمیل طرح تا خردادماه سال آتی، اقدام کنند .

دکتر زارع اضافه کرد: اتصال راه‌آهن به بندر کاسپین در کنار اقدامات زیرساختی منطقه آزاد از جمله اسکله رو - رو ، می توان حمل و نقل کالا را تسریع کرده و جایگاه ترانزیتی کشورمان را در منطقه ارتقاء بخشد.

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۸ طرح توسعه ای منطقه آزاد انزلی به ارزش سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال به دستور رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد.

 این طرح‌ها مربوط به بخش های بندری، تجاری ، صنعتی و گردشگری بوده و شامل چهار پروژه ساخت اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساخت های پس کرانه ( انبار سرپوشیده ۵۰۰۰ متر مربع، پس کرانه ۱۰۰۰۰ متر مربع ،  مخزن روغن ۷۰۰۰ تن) و نیز بلوک B یکی از مجتمع های مسکونی منطقه آزاد انزلی با ۲۵۶ واحد مسکونی ، فاز اول یک مجتمع تجاری و خدماتی ، فاز اول دو مجتمع مسکونی و اقامتی ، ۱۰ پروژه صنعتی و تولیدی شامل شش بهره برداری و چهار طرح توسعه و مخازن ۶۰۰۰ تنی روغن خام خوراکی است.

بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۲۵ نفر را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha