کد خبر: پنجمین-همایش-اسوه های-صبوری-در-گیلا
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
پنجمین همایش «اسوه های صبوری» در گیلان برگزار شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران، پیام سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به پنجمین همایش اسوه‌های صبوری (بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور استان گیلان) قرائت شد که متن این پیام به شرح زیر است:

شهادت هنر مردان خداست و اراده الهی بر آن است که خط سرخ شهادت را مستدام دارد و در این راه، بندگان شایسته خود را به مقام شامخ «عند ربهم یرزقون» برساند. بدون تردید هر قطره خونی که در راه حق و دین مبین اسلام ریخته شود، ریشه درخت اسلام را تنومندتر می‌نماید.

ملت صبور ایران، بزرگ‌ترین قربانی تیغ خشونت و تروریسم شیطانی است و اگرچه جهان، امروز هراسناک از اعمال غیرانسانی تمامی تروریست‌ها، امنیت خویش را از کف داده اما در دنیای ناامن امروز، ایران اسلامی در امنیت و آرامش است و این امنیت را مدیون دلاورمردی‌های شهیدان و ایستادگی اسوه‌های صبور رنجدیده از پدیده شوم ترور هستیم که با بصیرت و چشمان بیدار، به حراست از تمامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی این کشورِ پرافتخار، ایستادند.

به احترام خون تمامی شهیدان و هم‌نوا با تمام آزادی خواهان جهان، در «پنجمین همایش اسوه‌های صبوری» انزجار خویش را از پویش شیطانی تروریسم ابراز داشته و پیام هم‌دردی ملت بزرگ ایران را به تمامی قربانیان آن در همه جای عالم ابراز می‌کنیم.

امید آن که در فردایی بهتر ریشه این عمل شیطانی خشکیده شده و تمامی ملت‌ها از سایه هراسناک آن رهایی یابند.

ارسلان زارع استاندار گیلان در پنجمین همایش «اسوه های صبوری» با محوریت بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و ترور و هسته‌ای، گفت: شهیدان رجایی و باهنر توسط عده ای از سنگدل ترین و شقی ترین افراد در آن زمان به شهادت رسیدند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، تصریح کرد: شهدای ترور ایران از مظلوم ترین شهدا هستند، زیرا در مصافی ناجوانمردانه با دشمن به شهادت رسیدند لذا از خداوند متعال برای خانواده‌های این شهدا که مایه عزت جامعه ما هستند، طلب صبوری بیشتر می کنیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از قربانیان مهم تروریسم دانست و افزود: مردم ایران عمده ترین قربانیان ترور هستند و این واقعیت غیرقابل کتمان و تردیدناپذیر است؛ اگرچه شهدای ترور در زمره ستارگانی درخشان همواره در آسمان نورانی و پرتلألو کشور می درخشند و درخشش آنان خیره کننده است، اما حتماً داغ رفتنشان بر دل آحاد ملت تا ابد باقی خواهد ماند.

زارع، ترور را یکی از پدیده های مذموم و تقبیح شده ای دانست که در هر دوره تاریخی و در هر جامعه ای وجود داشته و گفت: انسان ها با پدیده تروریسم مواجه هستند، اما آنچه که در دنیای امروز در موضوع ترور بیش از گذشته اتفاق می افتد، بسیار زشت تر و پلیدتر از دوران گذشته تاریخی است، زیرا از یک سو بر پایه ترس و ارعاب بنا گذاشته شده و از سوی دیگر برای عدم تحقق اراده و خواست ملت هاست.

وی با اشاره به مواجهه نزدیک انقلاب اسلامی با پدیده تروریسم در تاریخ چهار دهه خود، عنوان کرد: تاثیرگذاری شهیدان در پیروزی انقلاب اسلامی در صیانت و حفاظت از آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون تردید نه فقط برای مردم ما، بلکه برای بسیاری از ملت های دنیا مبرهن است.

زارع، مبارزه با تروریسم را نیازمند وحدت و انسجام ملی دانست و خاطرنشان کرد: برای مبارزه جدی و مستمر با تروریسم به ویژه در کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی این پدیده شوم، همچنان بایستی همدلی مان بیش از پیش باشد و برای دفاع از ملت های مظلوم دیگر نیز که همچون ایران قربانی تروریسم هستند، حامی و پشتیبان باشیم.

نماینده دولت در گیلان، با اشاره به منفور بودن گروهک های تروریستی در افکار و انظار ملت ها، گفت: تروریست ها رفتارهای بزدلانه غیراخلاقی و غیردینی و غیرقانونی دارند و لذا برای مبارزه با جریان ضد‌انسانی ترور و جهت تاثیرگذاری بیشتر در عرصه های ملی و بین المللی، نیازمند برگزاری چنین گردهمایی‌هایی هستیم و باید از سازمان های مردم نهاد سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی به ویژه وزارت امور خارجه و  وزارت کشور استفاده کنیم.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم بین الملل بوده است

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد گیلان در پنجمین همایش اسوه های صبوری که با محوریت بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه گیلان ۱۴۴ شهید ترور دارد، اظهار کرد: شهدای ترور از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی ایران هستند.

عبدالله پاکاری با بیان اینکه ملت ایران هرگز ایثار و فداکاری شهدای ترور و خانواده های بزرگوار آنان را فراموش نخواهند کرد، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب چون توان مقابله فكری و عملی با نظام اسلامی را ندارند دست به ترور می زنند و به همين دليل است كه ملت ایران قربانی تروريسم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار مبارزه با تروریسم بین الملل بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری همايش هایی با محوریت شهدای ترور علاوه بر معرفی این شخصیت های والامقام، می تواند حركت موثری در راه مبارزه با تروریسم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha