کد خبر: پزشک-ترامپ-از-گفتن-اینکه-او-اکسیژن-دریا
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
پزشک ترامپ از گفتن اینکه او اکسیژن دریافت کرده اجتناب کرده بود!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دکتر شان کانلی، پزشک کاخ سفید در خلاصه‌ای خوش بینانه از وضعیت رئیس جمهور ترامپ صبح روز یکشنبه به خبرنگاران اعتراف کرد که سعی کرده این واقعیت را پنهان کند که رئیس جمهور روز جمعه در کاخ سفید اکسیژن دریافت کرده است. کانلی، با پیوستن سایر اعضای تیم پزشکی رئیس جمهور در مرکز پزشکی ملی پزشکی والتر رید، گفت که ترامپ به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و می تواند از اوایل دوشنبه به کاخ سفید مرخص شود. اما او فاش کرد که دگزامتازون به رژیم دارویی رئیس جمهور اضافه شده است، که نشان دهنده ادامه نگرانی در مورد واکنش التهابی به کروناویروس است که می‌تواند به ریه‌ها یا سایر اندام‌ها آسیب برساند. دگزامتازون یک کورتیکواستروئید است که برای جلوگیری یا درمان طوفان سیتوکین پاسخ ایمنی استفاده می‌شود که باعث ایجاد برخی از بدترین عوارض COVID-19، به ویژه در بیماران مسن می شود. ترامپ همچنان به دریافت Remdesivir، یک ضد ویروس ضد عفونت کروناویروس ادامه می‌دهد.

علائم حیاتی ترامپ پایدار است!

شان دولی، پزشک دیگر تیم به خبرنگاران گفت که ترامپ از صبح جمعه بدون تب باقی مانده است. علائم حیاتی او پایدار است، او در هوای اتاق باقی می‌ماند (اکسیژن مصرف نمی‌کند)، در حال جابجایی با توان شخص خود بوده و به کمک نیازی ندارد و بدون محدودیت یا ناتوانی در بخش پزشکی کاخ سفید در والتر رید قدم می‌زند. كانلی افزود: من می‌خواهم دوباره تأكید كنم كه ما از بهبودی رئیس جمهور خوشحال هستیم. اما  در زیر فشار سوالات خبرنگاران، كونلی فاش كرد كه صبح جمعه ترامپ تب شدیدی را تجربه كرده و سطح اکسیژن خون او به زیر 94 درصد رسیده بود. (یک خوانش طبیعی 96 یا بالاتر خواهد بود.) کانلی گفت: با توجه به این دو تحول، من نگران احتمال پیشرفت سریع بیماری بودم و او اکسیژن اضافی را دریافت کرد، که ترامپ ابتدا آن را رد کرد، اما وقتی موافقت کرد، اکسیژن او در عرض چند دقیقه وارد حد طبیعی شد. بعداً همان روز، ترامپ را با هلی کوپتر به والتر رید بردند.

دکتر رئیس جمهور اعتراف کرد که از گفتن حقیقت خودداری کرده است...

در جلسه توجیهی روز شنبه، خبرنگاران از كونلی در مورد اینكه آیا ترامپ اکسیژن دریافت كرده است یا خیر، سوال كردند، اما وی با زیرکی جواب نداد و گفت فقط رئیس جمهور فعلاً از طریق اکسیژن نفس نمی‌کشد و به او در والتر رید نیز اکسیژن داده نشده است. ترامپ و کووید-19 روز یکشنبه، کانلی اعتراف کرد که وی عمداً از پاسخ صریح اجتناب کرده و گفته است، من سعی داشتم نگرش خوب تیم و رئیس جمهور را در طول دوره بیماری خود منعکس کنم. من نمی‌خواستم هیچ اطلاعاتی ارائه دهم که بتواند روند بیماری را به جهت دیگری هدایت کند و این امر باعث شد که ما سعی می‌کنیم چیزی را پنهان کنیم، که لزوما درست نبود. اما وی همچنین از پاسخ مستقیم به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شواهدی از آسیب به ریه‌های ترامپ در نتیجه عفونت وجود دارد، اجتناب کرد. کانلی در پاسخ گفت: ما همه این‌ها را ردیابی می‌کنیم، برخی از یافته‌های مورد انتظار وجود دارد اما هیچ چیز نگران کننده‌ای نیست و از پاسخ دادن به سوالات بعدی در مورد یافته‌های مورد انتظار خودداری کرد. رازداری و اطلاعات غلط در مورد وضعیت پزشکی ترامپ منجر به سردرگمی گسترده و تردید در مورد بیماری وی شده است. اما کانلی روز یکشنبه به فیلمنامه خود پایبند بود و جلسه خلاصه را با اعلام این جمله پایان داد: واقعیت این است که او واقعاً خوب دارد با بیماری مبارزه می‌کند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha