کد خبر: پرستاران-بخش-مراقبت-در-منزل-و-غیر-دولتی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
پرستاران بخش مراقبت در منزل و غیر دولتی واکسن کرونا دریافت می کنند

به گزارش  گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،دکتر محمد میرزابیگی افزود: با توجه به موافقت با سازمانهای نظام پزشکی و پرستاری؛ وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا برای پرستاران فعال در بخش های غیر دولتی و هوم کر( مراقبت در منزل) که اطلاعات آنها دراختیار وزارت بهداشت نیست موافقت کرده است. برای ثبت نام پرستاران و کارکنان واجد شرایط صفحه ای در سایت سازمان نظام پرستاری طراحی شده است و متقاضیان دریافت واکسن کرونا که در این گونه مراکز شاغل اند می توانند با مراجعه به این صفحه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از پرستاران باتجربه ؛ پیشکسوت و فعال در مراکز هوم کر یا مراقبت در منزل افزود: این نیروها در گمنامی کامل بار بسیار زیادی را از دوش نظام سلامت بر می دارند.  به طوری که با ایثارگری های این عزیزان؛ هنوز نیاز به نقاهتگاه ها معنا نیافته است و از طرفی با مراقبت از بیماران از گسترش بیماری و افزایش بار بیمارستانها جلوگیری می کنند و با توجه به خطر ابتلای آنان به کرونا، لازم است حتما و به سرعت به ویژه در موج سنگین چهارم تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند تا با جرأت و انگیزه  بیشتر از پیش ادامه خدمت را داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: باید با واکسیناسیون پرستاران شاغل در مراکز مراقبت در منزل و بخش غیر دولتی کاری کرد که این نیروها با جرأت و رغبت بیشتری از بیماران کووید19 مراقبت کنند و لازم است این پرستاران و کارکنان مراکز یاد شده به طور کامل ایمن شده باشند.

وی گفت: اهمیت واکسیناسیون پرستاران مراقبت در منزل در تراز بیمارستانها و حتی از جهاتی ضروری تر هم هست.  زیرا   کارکنان این مراکز به طور سازمان یافته از بسیاری از امکانات حفاظتی و لباس هایی که پرستاران در بیمارستانها استفاده می کنند، برخوردار نیستند و همین امر گاهی ممکن است تبعات زیادی را ایجاد کند.

وی گفت: مساله دیگر افزایش رغبت فعالیت پرستاران در مراکز هوم کر و مراقبت در منزل است لذا لازم است هرچه زودتر کل قانون تعرفه گذاری اجرا و خدمات مراکز هوم کر نیز هر چه زودتر تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. البته این موضوع  در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه قرار گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر با مصوبه این شورا تعرفه خدمات مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

میرزابیگی با اشاره به لزوم اجرای هر چه سریعتر تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری  با بهره گیری از نظرات تعداد بسیار زیاد صاحبنظران و مراکز تحقیقاتی روشی برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تدوین کرده که در روزهای آینده در اختیار همه مجامع و انجمن های مرتبط با پرستاری قرار می گیرد.  بنابراین هر کس روش عملیاتی تر، واقعی تر و بهتری دارد، می تواند وارد عمل شود و کار را پیش ببرد سازمان نظام پرستاری هم حمایت خواهد کرد اما اگر روش سازمان نظام پرستاری را قبول دارند، دیگر،  گروهها و افرادی اختلاف افکنی نکنند و بهانه به دست کسانی ندهند که سالها به بهانه های یکی نبودن نظر جامعه پرستاری؛ اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به تاخیر انداخته اند.

وی درباره میزان سهمیه واکسن برای پرستاران بخش غیردولتی گفت: با توجه به توافقات انجام شده با وزارت بهداشت،  همان گونه که با سازمان نظام پزشکی هم قبل از نظام پرستاری توافق شد؛ احتمالا مشکلی در تامین واکسن پرستاران مراکز غیر دولتی و مراقبت در منزل وجود نداشته باشد و در صورتی که این مراکز، پرستاران و افراد واجد شرایط را ثبت نام کنند، واکسن مورد نیاز آنها تامین می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: افراد واجد شرایط فقط شامل پرستاران و افرادی است که به عنوان نیروهای بهداشتی و درمانی شناخته می شوند و این نیروها پس از ثبت شماره ملی ؛ ثبت شماره نظام پرستاری در سامانه نظام پرستاری به وزارت بهداشت برای دریافت واکسن معرفی می شوند.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری دریافت کننده، توزیع کننده و تزریق کننده واکسن نخواهد بود، بلکه پیگیری کننده؛ تسهیل گر، تسریع گر و هماهنگ کننده خواهد بود.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: پروتکل های واکسیناسیون کرونا مشخص بوده و متولی آن هم وزارت بهداشت است. پرستاران مراکز غیر دولتی برای دریافت واکسن به مراکزی که وزارت بهداشت مشخص کند، معرفی می شوند. تاکید می شود؛ سازمان نظام پرستاری برای دسترسی نیروهای پرستار که در بخش دولتی حضور ندارند و اطلاعات آنها در وزارت بهداشت نیست، اقدام کرده و تسهیلات لازم را برای دسترسی این افراد فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha