کد خبر: پذیرش-دانشجو-در-165-رشته-از-مهرماه-در-هلال
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
پذیرش دانشجو در 165 رشته از مهرماه  در هلال احمر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر احمد سلطانی در بازدید رئیس جمعیت از موسسه و نشست با مسئولان و اعضای هیات علمی این موسسه گفت: جمعیت هلال احمر در حال حاضر در 31 مرکز استان دارای مراکز علمی کاربردی است که مهرماه گذشته در 13 مرکز پذیرش دانشجو داشتیم. مهرماه جاری نیز برای 7 مرکز علمی کاربردی هلال، مجوز پذیرش دانشجو در رشته HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) که رشته ای پرطرفدار است، دریافت کرده ایم.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2127 دانشجو در سراسر کشور در حال تحصیل در مراکز علمی کاربردی هلال ایران هستند، افزود: با توجه به سهمیه بندی انجام شده برای پذیرش دانشجو در 165 رشته محل در 16 مرکز علمی کاربردی هلال ایران، مهرماه جاری حدود 5 هزار دانشجو به دانشجویان هلال اضافه خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این موسسه هم در این نشست گفت: در 5 سال گذشته برای اولین بار است که شخص رئیس جمعیت هلال احمر از این مرکز بازدید می کند که این موضوع نشان می دهد دکتر همتی دغدغه علم و دانش دارد و امیدواریم این اهتمام و دغدغه، منشا اثرات خیر در جمعیت باشد.

پیگیری برای اخذ مجوز راه اندازی مرکز مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی از وزارت بهداشت

نجفی معاون آموزش موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران نیز در این نشست با بیان اینکه از نظر قانونی امدادگران هلال احمر نمی توانند در صحنه حوادث اقدامات پیش بیمارستانی انجام دهند، تاکید کرد: درصدد اخذ مجوز راه اندازی مرکز مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی از وزارت بهداشت هستیم تا با همکاری سازمان امداد و نجات و معاونت آموزش جمعیت در یک برنامه زمان بندی شده تمام امدادگران فعال در پایگاه های جمعیت در مراکز علمی کاربردی هلال آموزش ببینند و با مدرک مورد تایید وزارت بهداشت بتوانند در صحنه حوادث مداخلات پیش بیمارستانی داشته باشند.

به روزرسانی نرم افزار سیمرغ در کتابخانه هلال احمر

احمدوند معاون پژوهش این موسسه نیز از انتشار 19 عنوان کتاب در سال جاری و با حمایت این موسسه خبر داد و افزود: برخی از این کتاب ها به شکل الکترونیک و تعدادی نیز به شکل چاپی منتشر خواهند شد. همچنین کتابخانه موسسه نیز که دارای 12 هزار عنوان کتاب فارسی و 3 هزار کتاب لاتین است، پس از به روز شدن نرم افزار سیمرغ و اسکن کتاب های موجود در کتابخانه، برای دیگر ساختمان های جمعیت قابل دسترس خواهد بود.

لازم به ذکر است: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران از سال 74 با عنوان مرکز آموزش و تحقیقات هلال احمر و با هدف آموزش پرسنل داخلی جمعیت تاسیس شد، از سال 78 مجوز پذیرش دانشجو گرفت و از سال 80 به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران تغییر نام داد. از سال 81 نیز بعد از تفاهم نامه با دانشگاه ایران، از وزارت بهداشت برای رشته اعضای مصنوعی پذیرش دانشجو داشت. تعداد کل دانشجویانی که از سال 78 از این مرکز فارغ التحصیل شده اند 30 هزار و 954 دانشجو بوده که از این تعداد 183 دانشجو، در رشته اعضای مصنوعی تحصیل کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha