کد خبر: پایش-واکسیناسیون-علیه-کروناویروس-در-ف
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام محمدباقر(ع) گفت: همزمان با سراسر کشور، واکسن علیه کووید۱۹ در فارس نیز از بیست و یکم بهمن در سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، نمازی و شهید دکتر فقیهی آغاز شد.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: در مرحله نخست واکسن کووید۱۹ به کارکنان بخش های مراقبت های ویژه به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس تزریق می شود و در مراحل بعدی نیز گروه های آسیب پذیر طبق پروتکل پیش بینی شده وزارت بهداشت می توانند این واکسن را دریافت کنند.

او با بیان اینکه تاکنون دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ در فارس عارضه جدی نداشتند، ادامه داد: با پیگیری و پایش دریافت کنندگان واکسن کووید۱۹ از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون عارضه جدی مشاهده نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با ورود واکسن علیه کووید۱۹، نباید حساسیت های مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد، زیرا تا واکسینه شدن گسترده مردم به کروناویروس، باید دستورات بهداشتی در برابر این ویروس منحوس را جدی گرفت.

دکتر لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کروناویروس در جامعه دانست و بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد.

او همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند فرآیند تزریق واکسن علیه کووید۱۹ به گروه هدف و عوارض آن، نحوه انجام تست کووید۱۹ و تست سریع، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha