کد خبر: وزیر-ورزش-و-معاونش-قطعاً-در-انتخابات-فد
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
وزیر ورزش و معاونش قطعاً در انتخابات فدراسیون لابی می‌کنند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از به نقل از تینا نادری روابط عمومی برنامه در انتهای الوند،محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال روز یکشنبه 9 آذرماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره اساسنامه جدید و اوضاع فعلی فوتبال در ایران گفت.

آیا تغییرات تازه این اساسنامه کمکی در بهبود آن داشته ؟

اساسنامه رکن اصلی فوتبال هر کشوری است. فیفا نیز بر اساس مقررات خودش که در این اساسنامه‌ها گنجانده‌شده از فدراسیون‌های تحت پوشش خود مراقبت می‌کند. حالا اینکه چرا 5 الی 6 سال طول می‌کشد تا اساسنامه ما با مقررات فیفا مطابقت پیدا کند عجیب است. اگر از اول اساسنامه را با آنچه فیفا گفته تطبیق داده بودیم الآن این‌همه مشکل نداشتیم.

یکی از گلایه‌های همیشگی در فوتبال این بوده که چرا رئیس فدراسیون یک فوتبالی نیست، ازنظر شما با این تغییرات در اساسنامه ممکن است این اتفاق بالاخره بیفتد؟

امیدوارم. آدم‌های موفق کسانی هستند که از موفقیت دیگران لذت ببرند و متأسفانه انگار چنین چیزی در کشور ما وجود ندارد. باید از موفقیت آن‌ها لذت برد و پس از رفتنشان از آن‌ها تقدیر کرد نه اینکه همیشه برای آن‌ها مشکلات ایجاد کرد. در این چند سال برای ورزش کشور مشکلات زیادی پیش‌آمده نمی‌خواهم توهین یا جسارت و یا بی‌احترامی کنم اما شما ببینید که چقدر از جوانان و قهرمانان این کشور ازاینجا رفته و تابعیت کشور دیگری را گرفته‌اند. چقدر مشکلات دوپینگ و فسادهای دیگر در ورزش پیش‌آمده که کسی رسیدگی نمی‌کند و همه‌چیز شده فقط مدال و جایزه گرفتن .

الآن مشخصاً برای ریاست فدراسیون چه ویژگی‌هایی لازم است؟

همان شاخصه‌های که دنیا به آن اهمیت می‌دهد. دنیا مشخصات یک مدیر را این‌طور تعریف کرده: تخصص، تجربه، دانش و مقبولیت اجتماعی.

حالا که بر اساس اساسنامه وزیر ورزش و معاون آن نمی‌توانند رأی دهند امکان دارد که وزیر وزرش هم کاندیدایی داشته باشد و بخواهند لابی کنند؟

قطعاً این کار را می‌کنند. می‌دانید چند سال طول کشید که این اساسنامه که یک‌بندش هم همین بود تنظیم شد؟ البته به‌عنوان وزیر ورزش قابل‌قبول است که نظری داشته باشند، اما اعمال‌نظر اصلاً قابل‌قبول نیست .

گویا قانونی در لیگ ایجادشده که به دلیل پرونده‌هایمان در فیفا بازیکن دیگر نمی‌توانیم   مربی خارجی بیاوریم. ازنظر شما این عجیب نیست که ما دیگر نمی‌توانیم قراردادی داشته باشیم و چرا این اتفاق افتاده؟

تمام این مشکلات به خاطر مدیرهایی است که بلد نیستند قرارداد ببندند شما ببینید مشکلاتی را که برای استقلال و پرسپولیس پیش‌آمده و همه هم زیر نظر وزارت ورزش است.

یکی از گزینه‌های وزارت ورزش مگر خود شما نبودید؟

من هیچ‌وقت گزینه وزارت ورزش نبودم. همیشه اسم من مطرح می‌شود اما کس دیگری انتخاب می‌شود. با من فقط پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کردند. مسئولین روی من و اسم من حساسیت دارند وگرنه من قبلاً هم گفتم که گرداندن پرسپولیس کار راحتی است. چرخاندن 26 بازیکن و با اطرافیان نهایت 35 نفر، دیگر این‌همه مشکلات ندارد که 7 مدیرکل و 5 هیئت‌رئیسه کار کنند و در آخر این‌همه بدهکار شوند و جمعیت زیادی را تحت فشار بگذارند.

چراکه مدیریت با تعمق انتخاب نمی‌کند و کسی هم مسئولیت نمی‌پذیرد که پول‌های پرسپولیس کجاست؟

همه فقط به دنبال دیدن ویترین هستند. مثل‌اینکه بگوییم پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا رتبه اول را به دست آورد که البته باعث افتخار هر ایرانی است، اما خیلی چیزها پشتش پنهان می‌شود.

شما مدیری که فوتبال و بازیکن و قرارداد را بشناسد و سالم کار کند انتخاب کنید، دیگر هیچ‌کدام از این اتفاقات نمی‌افتد. از مدیری که اول‌ازهمه برای خودش لباس تهیه می‌کند و مشکلات اجتماعی و مالی خودش را حل می‌کند چه توقعی دارید؟ چرا باید به‌جایی برسیم که هیچ‌کدام از ملاک‌هایی که در کل دنیا وجود دارد رعایت نمی‌کنیم. نه در فوتبال که در همه‌جا. انتخاب‌ها همه بی‌راهه است، اما کسی که دین و کشور و مردمش را دوست دارد انتخابش بر همین معیارهایی است که گفتیم. البته به‌غیراز تخصص و تجربه و دانش و مقبولیت اجتماعی، تعهد نیز هست که ما متأسفانه متعهد نیستیم. در چند سال گذشته ما بیش از 280 پرونده در فیفا داشتیم که در همه آن‌ها هم محروم شدیم.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت 7:20 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha