کد خبر: وزارت-بهداشت-اثرگذاری-داروی-رمْدسیوی
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹
وزارت بهداشت اثرگذاری داروی رمْدسیویر را بررسی می‌کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری به افزایش ابتلای کودکان به کرونا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: تصور مردم در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا این بود که کودکان در برابر کرونا مصون هستند و آنها فقط می‌توانند ناقل ویروس کووید ۱۹ باشند و کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند اما افزایش میزان ابتلای کودکان و حتی مرگ و میر بین آنها، هشدارهای جدی برای خانواده‌ها بود تا بیشتر مراقب کودکان خود در این زمینه باشند. از این رو خانواده‌ها باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری و استفاده از ماسک را برای کودکان هم رعایت کنند.

وزارت بهداشت بر هزینه  تست کرونا در بخش خصوصی نظارت کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نحوه تعرفه‌گذاری بخش‌های خصوص برای انجام تست‌ تشخیص کرونا، افزود: بیمارستان‌های دولتی در زمان شیوع ویروس کرونا از همه افرادی که علائم بیماری دارند، تست می‌گیرند اما برخی بدون آنکه علائمی داشته باشند می‌خواهند تست بدهند، که مراکز دولتی انجام نداده و باید به آزمایشگاه‌های خصوصی مراجعه کنند که تعرفه بالای دارند. از این رو وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید بر تعرفه‌های این آزمایشگاه‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشند تا هزینه‌ای خارج چهارچوب تعیین شده، دریافت نشود.

تاکنون هیچ داروی برای درمان ویروس کرونا شناخته نشده است/ وزارت بهداشت اثرگذاری داروی رمْدسیویر را بررسی می‌کند 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ داروی برای درمان ویروس کرونا شناخته نشده است، افزود: اخیرا داروی ضد ویروس رمْدسیویر  به عنوان داروی اثر گذار بر درمان کرونا مطرح شده و وزارت بهداشت نیز با همکاری مراکز پژوهشی در صدد بررسی اثرگذاری این دارو است. اما استفاده خودسرانه آن بودن تجویز پزشک قطعاً خطر افرین است. چرا که داروها زمانی اثرگذارند که  زیر نظر پزشک و در زمان مشخصی استفاده شود.  در غیر این صورت نه تنها برای درمان مفید نخواهد بود بلکه عوارضی را هم به همراه خواهد داشت. از طرفی اخیراً نمونه تقلبی این دارو هم در بازارهای سیاه با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می رسد که مردم باید با هوشیاری هیچ دارویی از مراجع غیر رسمی و غیرقانونی تهیه نکنند.

ضرورت ورود قاطعانه نیروی انتظامی و قوه قضاییه به بازارهای غیر قانونی فروش دارو

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ورود قاطعانه نیروی انتظامی و قوه قضاییه به بازارهای غیر قانونی فروش دارو، گفت : برای برخورد با افرادی که از مجاری غیر قانونی اقدام به توزیع دارو می‌کنند،قانون وجود دارد. البته 30 الی 40 سال است که بحث مبارزه با دارو فروش های خایابان ناصرخسرو و دیگر مناطق عرضه دارو غیر مجاز در سراسر کشور مطرح شده اما هیچ گاه اقدام موثری صورت نگفته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha