کد خبر: واکسن-کووید-۱۹-احتمال-سقط-جنین-را-افزای
۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، یک تیم بین‌المللی داده‌های چندین مرکز ثبت سلامت نروژ را برای ارزیابی خطر سقط جنین در سه ماهه اول بارداری در میان زنانی که علیه کووید ۱۹ واکسینه شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. اطلاعات بیش از ۱۸۰۰۰ زن برای این مطالعه بررسی شد.

به گفته محققان: «مطالعه ما به هیچ مدرکی دال بر افزایش خطر از دست دادن زودهنگام بارداری پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ پی نبرد.»

آنها افزودند: «یافته‌ها برای زنانی که در اوایل بارداری واکسینه شده‌اند اطمینان‌بخش است و از شواهد رو به رشد مبنی بر بی‌خطر بودن واکسیناسیون کووید ۱۹ در دوران بارداری حمایت می‌کند».

۹ محقق از مؤسسه ملی علوم بهداشت محیطی در دورهامکارولینای شمالی، دانشگاه اتاوا کانادا و مؤسسه بهداشت عمومی نروژ شرکت داشتند.

در این مطالعه هیچ ارتباطی بین نوع واکسن تزریق شده به زنان باردار و خطر سقط جنین یافت نشد.

نویسندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «این مهم است که زنان باردار واکسینه شوند زیرا خطر بستری شدن در بیمارستان و عوارض کووید ۱۹ در آنها بیشتر است و نوزادان آنها در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس قرار دارند. همچنین، واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالاً از نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت کووید ۱۹ در ماه‌های اول پس از تولد محافظت می‌کند.»

منبع: هلث دی نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha