کد خبر: واکسن-کرونا-در-داروخانه‌ها-توزیع-نشده
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت یه نقل ازفارس جعفرصادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت  با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت نام واکسن کرونا برای سالمندان اظهار داشت: واکسیناسیون سالمندان در حال حاضر اجباری نیست و اجباری برای واکسیناسیون وجود ندارد. همچنین واکسن به مقدار کافی برای افراد بالای ۸۰ سال موجود است و نیازی نیست این عزیزان به پایگاه ها مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه برای واکسیناسیون کادردرمان نیز اجباری وجود ندارد خاطرنشان کرد: کادر درمانی که به هر دلیل واکسن کرونادریافت نکرده‌اند می‌توانند سهمیه مورد نظر را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در داروخانه‌ها موجود نیست و فقط در سیستم بهداشتی کشور توزیع شده است افزود: افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می کنند باید کارت شناسایی ملی همراه داشته باشند. اطلاعات آنها در هنگام مراجعه کنترل و در پرونده سلامت ثبت می شود و سپس تزریق واکسن بدون دریافت هیچ مبلغی انجام خواهد شد.

تبریزی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص نیز گفت اطلاعات تمامی بیماران خاص و سرطانی در سامانه‌های ویژه وزارت بهداشت ثبت شده و از 20 روز پیش تماس با این بیماران آغاز شده است. واکسیناسیون این افراد به تدریج در حال انجام است و حتما با تمامی بیماران تماس گرفته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha