به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، 5 سهمیه المپیک در والیبال زنان و مردان برای بازی‌های 2020 توکیو توزیع می‌شود که کشورها در رقابت‌های قاره‌ای تلاش می‌کنند تا این سهمیه را کسب کنند.

در قاره آفریقا، کامرون که در بازی‌های المپیک ریو عنوان یازدهمی را کسب کرده بود، روزهای 5 تا 9 ژانویه در این دوره میزبان مسابقه انتخابی زنان در قاره آفریقاست. کنیا، مصر، بوتسوانا و نیجریه برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند.

در قاره اروپا، مسابقات روزهای 7 تا 12 ژانویه به میزبانی هلند برگزار می‌شود. هلند، بلغارستان، لهستان و آذربایجان در گروه A، ترکیه، آلمان، بلژیک و کرواسی در گروه B مسابقه می‌دهند. مسابقات آمریکای جنوبی به میزبانی کلمبیا و آمریکای شمالی به میزبانی جمهوری دومینیکن برگزار می‌شود.

در قاره آسیا، هم تایلند میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک است. در قاره کهن 7 تیم برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. در گروه A تیم‌های تایلند، چین‌تایپه و استرالیا حضور دارند، در گروه B نیز تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، قزاقستان و اندونزی برای کسب سهمیه به رقابت می‌پردازند.

در بخش مردان، ژاپن، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، لهستان، روسیه و آمریکا جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کرده‌اند. در بخش زنان، ژاپن، صربستان، چین، آمریکا، برزیل، روسیه و ایتالیا المپیکی شده‌اند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha