کد خبر: واشنگتن-از-قدرت-دفاعی-تهران-هراس-دارد
۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹
واشنگتن از قدرت دفاعی تهران هراس دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده در واکنش به تلاش فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان، گفت: مقامات کاخ سفید از قدرت دفاعی تهران هراس دارند از این رو تلاش می کنند زمینه تقویت شدن این حوزه برای کشورمان فراهم نشود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: اتهامات فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر تقویت تروریست در منطقه و دامن زدن به بی ثباتی در خاورمیانه با لغو تحریم های تسلیحاتی بی اساس و کذب است.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی ها با تجاوز به کشورهایی مانند افغانستان، عراق و کمک به ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن زمینه ایجاد آشوب در منطقه را ایجاد کرده اند اما با استفاده از ابزار رسانه تلاش می کنند تنش ها را بر عهده ایران بگذارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طی چند مدت گذشته شاهد سفرهای متعدد برایان هوک به کشورهایی از اروپا و منطقه بوده ایم، افزود: در واقع آمریکایی ها قصد دارند با تشدید تنش علیه ایران، زمینه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت را فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد دسیسه ایالات متحده به عنوان یک راهبرد، با شکست مواجه خواهد شد زیرا رفع تحریم های تسلیحاتی بر اساس توافقنامه لازم الاجراء است و حق قانونی کشورمان بشمار می رود.

«برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت. وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم تسلیحاتی ایران مدعی شد، آمریکا پروژه‌ای دارد که تلاش می‌کند تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha