کد خبر: هوشمندسازی-مرکز-اتفاقات-در-برق-تبریز
۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تشریح طرح هما گفت: رسالت طرح هما، مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع عیب و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدرهاست که طی سال جاری توسط امور دیسپاچینگ شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.

کاظمی تصریح کرد: طرح هما موجب هوشمندسازی مرکز اتفاقات شده و در کل اهداف اصلی طرح هما شامل ایجاد رویه‌ی هوشمند، یکسان، استاندارد، مکانیزه کردن و هوشمندسازی عملیات رفع خاموشی است. همچنین با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های خدمات غیر حضوری مشترکان، مراجعات حضوری به امورهای برق تابعه در روزهای کرونایی کاهش خواهد یافت.

به گفته‌ی وی؛ براساس پیش‌نویس دستورالعمل، با اجرایی شدن طرح هما، فعالیت‌هایی چون دریافت و پایش گزارش‌های خاموشی از درگاه‌های مختلف شامل تماس با سامانه‌ی121 ، پرتال خدمات، اپلیکیشن موبایل و پیامک هوشمندسازی خواهد شد. تعیین هوشمند کلید قطع شده جهت تسریع در عملیات رفع خاموشی، تعیین اولویت‌بندی خاموشی و اعزام هوشمند اکیپ‌های حوادث و تعمیرات، تعیین مقادیر ENS و شاخص‌های قابلیت اطمینان بدون دخالت اپراتورها از دیگر مواردی است که با بهره‌برداری کامل از طرح هما، اجرایی خواهد شد.

وی نظارت بر صحت عملیات رفع خاموشی مشترکین و اشکالات شبکه‌‌ی توزیع برق و مدیریت هوشمند فعالیت‌های میدانی و اکیپ‌های اجرایی جهت بهبود بهره‌وری و استفاده از منابع را از دیگر دستاوردهای طرح هما دانست و افزود: هنگام رخداد خاموشی، مشترکین از طریق سامانه‌هایی چون سامانه‌ی مرکز تماس121، سامانه‌ی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی تلفن همراه، سامانه‌‌‌ی پیامک، پرتال یا وب‌سایت، ولتاژ و جریان رصد شده توسط کنتورهای فهام، جهت پیگیری وضعیت و اطلاع از زمان وصل خاموشی، درخواست رفع خاموشی خود را اعلام می‌کنند.

کاظمی تاکید کرد: با توجه به اینکه مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع خطر و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدر برعهده‌ی امور دیسپاچینگ و اتفاقات برق شرکت‌های توزیع برق است و بخش بزرگی از اشکالات شبکه‌‌ی توزیع برق بر پایه‌ی گزارش‌های مشترکین و همچنین تجهیزات مانیتورینگ شبکه قابل شناسایی است و استفاده از الگوریتم‌های هوش ماشین باعث افزایش دقت و سرعت در خدمات‌رسانی و استفاده‌ی بهتر از منابع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان خاطرنشان شد: با اجرای طرح هما، داده‌های مربوط به ثبت خاموشی با دقت و کیفیت بالا ثبت شده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در جهت ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد واحدهای اجرایی در حوزه‌‌ی مذکور در دسترس خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha