کد خبر: همکاری-شهرداری-تهران-و-استارتاپ‌ها-در
۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۶
همکاری شهرداری تهران و استارتاپ‌ها در حوزه‌های گوناگون توسعه یافته است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،پیروز حناچی در نخستین مرکزمجمع فناوری و نوآوری استان تهران  با اشاره به همراهی سیاست‌های شهرداری تهران با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: به استثناء شرکت های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته و صنایع غذایی، رعایت فاصله شعاع 120 کیلومتری اجرا می شود. شهرداری تهران نیز با شرکت‌های دانش‌بنیانی که در تهران استقرار دارند همراه است.

وی ایجاد کارخانه‌های نوآوری از اماکن متروکه و بدون استفاده را حاصل یک نگرش دانش‌بنیان  دانست و گفت: این اقدام حاصل یک دیدگاه است که بر مبنای آن هرچیزی که عمر قبلی اش تمام می شود می تواند منبعی برای حرکت جدید باشد. این کارخانه زمینه ای برای توسعه ایده های نوآورانه شده است. نمونه های موفق از این صنایع که به مراکز فرهنگی، تاریخی، هنری و نوآور و دانش بنیان تبدیل شده اند کم نداریم و باید این روند را ادامه دهیم.

حناچی با بیان این‌که در شرایط تحریم نیازها واقعی تر شده و به شکل جدی تری به نقش شرکت های دانش‌بنیان نگریسته می‌شود اظهار کرد: نقش شرکت های دانش بنیان جدی شده و با همکاری معاونت علمی در حوزه حمل و نقل پیشرفته کارهای خوبی انجام شده است. به زودی اولین رام قطار شهری را که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی سازی شده است به بهره ببرداری خواهیم رساند.

وی ادامه داد: در این همکاری، توسعه خودروها و موتورسیکلت های برقی به کمک شرکت های دانش بنیان به آسانی محقق خواهد شد.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد در حالی که منابع محدودی داریم، با استفاده از خلاقیتت و نوآوری شرکت های دانش بنیان خلأهای موجود را پر کنیم و از این بستر برای توسعه شهری فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha