کد خبر: هلال-احمر-بازوی-اصلی-مدیریت-بحران-کشور
۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
هلال احمر بازوی اصلی مدیریت بحران کشور است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، در این نشست احمد دنیا مالی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه هلال احمر در مواقع بحران خدمات خوبی را به افراد جامعه ارائه کرده است، بیان کرد: حوادث طبیعی اعم از سیل و رانش زمین در کشور خسارت های زیادی را برای جامعه رقم می زند که هلال احمر در همه این حوادث در صف اول خدمت رسانی ها قرار داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ضمن اشاره به ضرورت آموزش همگانی اظهار کرد: آموزش های عملی به افراد از جمله اقداماتی است که می تواند در زمان بحران هلال احمر را کمک کند و باید توجه به این آموزش ها سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

دنیا مالی با بیان اینکه هلال احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است، افزود: این درحالی است که حقوق و مزایای نیروی انسانی در این مجموعه ناچیز است اما در عین حال خدمات ارزنده ای به آسیب دیدگان ارائه می کنند از سویی دیگر امکانات و تجهیزات این سازمان قطعا باید بروز شود تا اقدامات امداد رسانی با مشکل مواجه نشود.

 سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن تقدیر از نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  در جمعیت هلال احمر تقویت توسعه امداد و نجات، احیاء و توسعه درمان و توانبخشی، توانمند سازی منابع انسانی و توسعه خود کفایی در بخش درآمدزایی از اهداف ما در جمعیت هلال احمر استان گیلان محسوب می شود.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع درمانی هلال احمر اظهار کرد: مرکز توانبخشی، درمانی و دارویی این جمعیت با هدف ارائه خدمت به معلولان جسمی و حرکتی و سایر آحاد جامعه راه اندازی شده است.

غلامی با بیان اینکه این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در پنج طبقه افتتاح شد، افزود: در این مرکز خدماتی از جمله فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، گفتار درمانی، خدمات درمانی عمومی، تخصصی و دارویی ارائه می‌شود.

وی گیلان را در صدر تعداد خانه های هلال در کشور خواند و گفت: تاکنون ۱۹۴ خانه هلال در گیلان افتتاح شده است که ۲۳۰ خانه هلال روستایی دیگر نیز طی یک و دو هفته دیگر در گیلان گشایش می یابد.

غلامی با اشاره به نقش خانه های هلال در روستاها خاطرنشان کرد: خانه های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین جمعیت هلال احمر گزارشی از عملکرد حوزه های متبوع خود در جمع نمایندگان استان ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha