کد خبر: هفته-کتاب-جشن-کتاب-است
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اکبر ایرانی مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب اظهار کرد: هفته کتاب، سنت نیکو و ارزشمندی در طول این سال‌ها بود و برای علاقه‌مندان به کتاب همیشه نویدبخش کارهای خوب در حوزه فرهنگ مکتوب است.

 وی در ادامه بیان کرد: در واقع هفته کتاب هم جشنی برای کتاب است و هم تشویقی برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب محسوب می‌شود از این رو که کتابفروشان تشویق‌ها و تخفیفاتی برای مردم درنظر می‌گیرند. در کنار این موارد نیز معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه کتاب طرح‌های حمایتی و طرح‌های فصلی فروش کتاب چون تابستانه، عیدانه، پاییزه کتاب و غیره را در روزهای مختلف سال در نظر می‌گیرد که بسیار مورد استقبال واقع می‌شود.

 او با اشاره به این که هفته کتاب می‌تواند فرصتی برای علاقه‌مندان کتاب باشد،  تصریح کرد: این سنت در سال‌های متمادی رونق داشته و طبیعی است در شرایط فعلی و وجود بیماری کرونا در کشور، آن تحرک و جنب‌وجوش را ندارد و امکان حضور مردم در کتابفروشی نیست؛ شرایط برای برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در شهرستان نیز وجود ندارد.

 ایرانی در ادامه افزود: در این ایام، دیگر امکان برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی در زمینه کتاب و مباحثی از این قبیل وجود ندارد اما به صورت مجازی اقدامات خوبی در چند ماه اخیر صورت گرفته است؛ موسسه میراث مکتوب نیز از یکسال گذشته با حضور کووید ۱۹ توانست حدود بیست نشست به صورت مجازی برگزار کند و این نشست‌ها به نوعی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی موثر بود.

 اکبر ایرانی در پایان گفت: آسیب‌شناسی حوزه کتاب باید همواره جزو اولویت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران باشد و در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران می‌توان با بررسی برنامه‌ و برگزاری نشست‌ها موارد مختلفی را در حوزه فعالیت ناشران کتابفروشان و غیره مورد ارزیابی قرار داد.

 طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha