کد خبر: هر-نفسی-که-جانبازان-و-ایثارگران-می‌کش
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه (5 اسفند) در همایش بین المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس، به روزهای تهاجم ارتش بعث به کشورمان اشاره کرد و گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ بر کشور ما تحمیل شد و ۳۰ هزار کیلومتر از سرزمین‌مان مورد اشغال دشمن قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حق دفاع یک کشور از سرزمین خود حقی است که در منشور ملل متحد و در تمام قوانین بین‌المللی به رسمیت شمرده شده است، عنوان کرد: جریان دفاع از سرزمین و ایستادگی در مقابل اشغالگران از جای جای ایران اسلامی آغاز شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه صدام یک عامل و مباشر در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران بود، به کمک های اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی و رسانه های کشورهای مختلف دنیا به صدام اشاره کرد و گفت: در آن مقطع، جریان مؤمنانه ایران اسلامی در برابر همه کفار و معاندان جمهوری اسلامی ایستادگی کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بر اساس منشور ملل متحد، نقش مهم سازمان ملل آن است که در صورت وقوع جنگ متجاوز را شناسایی و معرفی کند، گفت: این سوال که چرا سازمان ملل متحد در زمان خود نسبت به اعلام متجاوز جنگ ارتش بعث علیه ایران اقدام نکرد، باید مطالبه جامعه حقوقی دنیا از این سازمان باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: چرا شورای امنیت سازمان ملل به موجب وظایف مصرح قانونی در زمان قانونی، متجاوز را از تجاوز نسبت به ایران اسلامی منع نکرد و چرا قدرت‌های سلطه‌گر، قدرت‌های غربی و آمریکا اجازه ندادند بیانیه‌هایی که لازم است در زمان خود برای ممانعت از تجاوز به ایران اسلامی منتشر شود؟

رئیس قوه قضاییه جاهلیت مدرن را نقطه مقابل تعقل عنوان کرد و افزود: امروز جوامع بشری باید قدرت تعقل و تحلیل پیدا کنند و اجازه ندهند نظام سلطه به نام حمایت از مردم، به دنبال منافع خود حرکت کرده و کشور و مردمی را بیچاره کند.

آیت الله رئیسی همچنین بر تبیین مناسب وقایع دفاع مقدس از طریق نگارش خاطرات رزمندگان و شهدا، تهیه فیلم و ساخت مستندهای مرتبط با دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده و لازم است بیشتر از گذشته نیز کار صورت بگیرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم به تصویر کشیده شدن هرچه بیشتر جریان دفاع مقدس، انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ایستادگی های ملت ایران جهت معرفی به عالمیان و عصرها و نسل ها، تصریح کرد: امروز جاهلیت مدرن از آن جهت که  نمی‌خواهد نسل جوان، دانشجو و طلبه ما قدرت تحلیل پیدا کند، قصد دارد روایت خود به خورد نسل جوان کشور ما بدهد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم ارائه کردن مصادیق نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها در دوران دفاع مقدس برای جهانیان، عنوان کرد: مردم عالم باید بدانند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، چگونه حقوق بشر را زیر پا می‌گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت معرفی شرکای جرم صدام در جنگ تحمیلی گفت: صدام در دوران جنگ تحمیلی «مباشر» بود اما باید نقش شرکای جرم نیز در آن دوران تبیین شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه فهرست کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی ارائه شده به صدام توسط غربی‌ها در دوران جنگ تحمیلی فهرست بلند بالایی است، گفت: در صورت تنظیم کیفرخواست و قید تمامی جرایم آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های مدعی غربی نظیر آلمان و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی، شاهد قطور بودن این کیفرخواست خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: کیفرخواست جرایم شرکای صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران باید پیش روی همه حقوقدانان عالم قرار گیرد تا آن‌ها احساس شرمندگی کنند.

آیت الله رئیسی افزود: مدعیان حقوق بشر و حقوقدانان عالم باید با حضور در کنار بستر جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، مشاهده کنند که این قهرمانان چگونه ۳۰ سال بر روی بستر و تخت نشسته‌ و عوارض و درد‌های حاصل از بمباران‌های شیمیایی و سلاح‌های عصبی را تحمل می‌کنند و پرستاران آن‌ها که همان مادران و همسرانشان هستند در کنار عزیزان شان چه سختی‌هایی را می‌گذرانند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضا همانگونه که در قبال همه پرونده ها و تضییع حقوق ها دارای مسئولیت است، گفت: قوه قضاییه نسبت به پرونده بزرگ جنگ تحمیلی علیه ملت ایران نیز که مدعی آن هزاران و میلیون‌ها نفر انسان‌ آزاده و آسیب دیده هستند، خود را مسئول می‌داند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگرچه به لحاظ سلطه‌گری نظام سلطه شاید اکنون زمینه دادرسی عادلانه برای پیگیری و احقاق حق ایثارگران و جانبازان آسیب دیده از جنگ تحمیلی در عرصه جهانی وجود نداشته باشد، اما قطعاً این جنایت که با مشارکت کشور‌های سلطه‌گر انجام شد باید در یک محکمه عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

آیت الله رئیسی مطالبه‌گری حقوق ملت ایران درباره دفاع مقدس را امری عقلانی، شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که نباید در این میدان به هیچ عنوان سستی و تردید ایجاد شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه جریان دفاع مقدس را جریان جنگ اراده‌ها توصیف کرد و با بیان اینکه اراده جریان سلطه‌گر به دنبال پیدا کردن سلطه و اراده نیرو‌های مسلح و بسیجیان دلاور متکی به اراده ذات مقدس حضرت حق است، گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی شاهد جنگیدن این دو اراده با هم بودیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران برای آن بود که از شکل گیری نظام اسلامی جلوگیری شود، بر لزوم معرفی جنگ اراده‌ها به جوانان تاکید کرد و گفت: نسل جوان باید آن اراده‌ای که می‌خواهد مستقل و آزاد زندگی کند و آن جریانی که می‌خواهد بر زندگی او مسلط شود و  تمام مقدراتش را به دست بگیرد، بشناسد.

رئیس قوه قضاییه میدان دفاع مقدس را میدان رسوایی نظام سلطه ذکر کرد و با بیان اینکه هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است، گفت: امروز میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر در عالم تبدیل شود و این امر به دست توانای سرداران، افسران و درجه‌داران رزمنده‌ای محقق خواهد شد که در میدان حضور پیدا کرده و روایتگر خوبی از آن دوران باشند.

آیت الله رئیسی در ادامه امپراطوری رسانه‌ای دشمن را به دنبال استقرار جاهلیت مدرن در جهان دانست و با اشاره به تفاوت های جاهلیت مدرن و جاهلیت قدیم گفت: امروز قدرت هایی به دنبال آن هستند تا جاهلیت مدرن را که مسلح به سلاح علم و فناوری است در عالم ایجاد کنند.

رئیس قوه قضاییه همچنین تدوین و ترسیم مستند حقوقی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران از سوی حقوقدانان را اقدامی بسیار مهم در راستای تنویر افکار عمومی جوامع دانست.

آیت الله رئیسی با اشاره به شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در عراق و اعتراف صریح و رسمی آمریکا به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریسم بود و همچنین ابومهدی المهندس، این سوال را مطرح کرد که آیا کسانی که حقوق خوانده‌اند باید در این رابطه ساکت بنشینند؟

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تمام حقوقدانان عالم باید علیه تروریسم دولتی فریاد سر دهند، به اعتراف رسمی وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایجاد داعش اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه وقت آمریکا رسما اعتراف کرد که داعش مولود آمریکا، انگلیس و صهیونیست هاست.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز شاهد هستیم آمریکایی ها دست به ترور افرادی می زنند که در مقابل داعش صف آرایی می‌کنند و ظرفیت منطقه را برای زمین گیر کردن داعش به کار می‌گیرند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از صحبت های خود، با آرزوی موفقیت برای پژوهشگاه دفاع مقدس و ستاد مشترک نیرو‌های مسلح گفت: نقشی که امروز تروریسم دولتی و ناقضان حقوق انسان در عالم به نام دفاع از حقوق بشر ایفا می کنند باید برای جهانیان تبیین شود.

آیت الله رئیسی در پایان گفت: ما طالب عدالت هستیم و یقین داریم روزی ستمگران و نظام سلطه گرفتار خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha