کد خبر: هدف-آمریکا-از-تاخیر-در-خروج-نیروهایش-از
۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
هدف آمریکا از تاخیر در خروج نیروهایش از عراق، کمک به داعش است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت که حضور تحمیلی ارتش آمریکا در عراق در واقع نوعی بی احترامی و دخالت در امور داخلی این کشور بوده و به همین دلیل مقاومت عراق، عملیات‌های خود علیه این حضور را افزایش داده است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مصطفی الکاظمی در اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای خارجی عنوان کرد، گروه‌های سیاسی کوشیدند تا وی نخست وزیر شود و اکنون باید به خواسته آنها در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق احترام بگذارد.

محیی درباره سفر الکاظمی به واشنگتن گفت: خواست پارلمان و مردم عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق باید محترم شمرده شود، اما می‌بینیم که آمریکا خواسته‌های خود را بر بغداد تحمیل کرده است و به همین دلیل از الکاظمی می‌خواهیم تا به عنوان نخست وزیر یک کشور مستقل با طرف آمریکایی برخورد کند، در غیر این صورت، برای برآورده نکردن خواسته های مردم عراق بازخواست خواهد شد.

وی در ادامه این گفت‌وگو بر ضرورت محاکمه عاملان عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان در سطوح بین المللی و بررسی موضوع بسته شدن سفارت آمریکا در عراق تاکید کرد.

سخنگوی حزب الله عراق در ادامه با انتقاد از دیدار رئیس جمهور عراق با ترامپ پس از ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، خاطر نشان کرد که آمریکا از حضور خود در عراق برای تحمیل خواسته هایش بر سیاستمداران عراقی سوء استفاده می کند و متاسفانه برخی از گروههای سیاسی عراقی به تریبون آمریکا و ابزاری برای واشنگتن جهت ایجاد فتنه طایفه ای در عراق تبدیل شده اند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق در مبارزه با تروریسم گفت که مردم عراق هرگز کمک ایران برای مقابله با داعش را فراموش نمی کنند.

محیی همچنین درباره فتنه طایفه‌ای آمریکا در عراق هشدار داد که آمریکا و مزدورانش سعی دارند ضمن منزوی کردن شیعیان، عراق را تجزیه کنند تا به سه منطقه کردنشین، سنی نشین و شیعه نشین تبدیل شود.

وی اظهار داشت که گروههای مقاومت به حمله خود علیه مواضع ارتش آمریکا و خطوط تدارکاتی آنان ادامه می دهند؛ چرا که آمریکا و حتی برخی از نیروهای سیاسی عراق در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق جدی نیستند.

محمد محیی خاطر نشان کرد: ما با نیروهای آمریکایی به عنوان اشغالگر برخورد می کنیم به این دلیل که برای امنیت ملی عراق خطرناک هستند.

سخنگوی حزب الله عراق اضافه کرد: احزاب سیاسی عراق از الکاظمی خواستند تا در سفرش به واشنگتن، موضوع عقب نشینی نیروهای آمریکایی و بازخواست مسئولان و عاملان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه پایداری گروههای مقاومت عراق سبب شد تا آمریکا در سال 2011 از عراق عقب نشینی کند، گفت که در صورتیکه آمریکا مجددا بخواهد اشغالگری گذشته را تکرار کند، مردم عراق قدرتمندتر از گذشته آماده مقابله با آن هستند.

سخنگوی حزب الله عراق تاکید کرد، هدف آمریکا از تعویق خروج نیروهایش از عراق، کمک به داعش برای حمله به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی است، بنابراین مردم عراق که مخالف حضور آمریکا هستند، حق قانونی و شرعی برای مقابله با تمام نیروهای متجاوز را دارند.

وی همچنین به بحران برق عراق اشاره کرد و گفت: موضوع برق از مهمترین مشکلات مردم عراق است که باید حل شود اما متاسفانه آمریکا از طریق شرکت جنرال الکتریک بر این بخش حیاتی از صنعت عراق سیطره یافته و اجازه حل این مشکل را نمی دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha