کد خبر: نگرانی-بایدن-از-لغو-بیمه-بیکاری-ده-میلی
۷ دی ۱۳۹۹، ۷:۲۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،در بیانیه روز شنبه جو بایدن آمده است: یک روز پس از کریسمس است و میلیون‌ها خانواده نمی‌دانند آیا می‌توانند هزینه زندگی خود را تامین کنند یا خیر چرا که ترامپ از امضای لایحه ترمیم اقتصادی که به تایید شگرف هر دو حزب کنگره رسیده است، خودداری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این بی مسئولیتی پیامدهای ویرانگری دارد، ادامه داد: امروز، نزدیک به ۱۰ میلیون آمریکایی مزایای بیمه بیکاری خود را از دست می‌دهند. تنها چند روز دیگر بودجه دولت منقضی می‌شود و نیروهای امدادی و حقوق بگیران نظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه کرد: در کمتر از یک هفته، مهلت قانونی فسخ قراردادها فرا می‌رسد و میلیون‌ها نفر به خاطر فشار برای تخلیه خانه‌هایشان در ایام تعطیل با خطر مواجه می‌شوند. تاخیر به معنای آن است که مشاغل کوچک در این زمستان سیاه دوام نخواهند آورد برای اینکه آنها به خط زندگی دسترسی ندارند.

بایدن اظهار کرد: آمریکایی‌ها با تاخیر بیشتری در پرداخت مستقیم مواجه هستند که سزاوار آنند تا به آنها برای برخورد با شرایط ویرانگر اقتصادی ناشی از کووید-۱۹، کمک کند. در شرایطی که امید واکسن وجود دارد، ما باید بودجه توزیع و مدیریت آن را برای رساندن به میلیون‌ها آمریکایی از جمله کارکنان خط مقدم مراقبت بهداشتی تامین کنیم.

وی با حیاتی خواندن این لایحه، تاکید کرد: اکنون به امضا نیاز دارد تا به قانون تبدیل شود اما این نخستین گام و پیش‌پرداخت برای اقدام بیشتر است که ما باید از ابتدای سال جدید برای احیای اقتصاد و مهار همه‌گیری شامل تامین بودجه برای توزیع و مدیریت واکسن و افزایش توانایی آزمایش انجام دهیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد: در ماه نوامبر، مردم آمریکا به روشنی سخن گفتند که اکنون زمان اقدام دو حزبی و همراهی است. من از دیدن توجه اعضای کنگره به این پیام و همکاری آنها با یکدیگر دلگرم شدم.

بایدن یادآور شد: رئیس جمهوری ترامپ باید به آنها ملحق شود و اطمینان دهد میلیون‌ها آمریکایی می‌توانند غذا روی میز بگذارند و سقفی بالای سرشان در این ایام تعطیلات داشته باشند.

به موجب مصوبه سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که در همراهی کامل اعضای دولت ترامپ به نتیجه رسید، پس از چندین ماه تاخیر، قرار شد به هر نفر ۶۰۰ دلار پرداخت شود.

برای اجرای این مصوبه به امضای دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری نیاز است اما ترامپ زیر بار آن نرفت و مدعی شد باید به هر نفر ۲ هزار دلار پرداخت شود. مبلغی که با استقبال دموکرات‌ها روبرو شد اما جمهوری‌خواهان تاکنون زیر بار پذیرش آن نرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha