کد خبر: نماینده-قوه-قضاییه-در-هیات-نظارت-بر-مطب
۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
نماینده قوه قضاییه در هیات نظارت بر مطبوعات: انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

به گزارش گروه  فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،ناصر سراج، نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه امسال سومین دوره انتخابات است که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: در هیچ یک از دوره‌ها، مشکلی در روند برگزاری گزارش نشده است.

سراج به برخی شایعات و ابهامات اشاره و تصریح کرد: در مجموع این بیانیه‌ها، دلایل متقن و مستحکمی مبنی بر وجود شبهه در انتخابات نماینده مدیران مسئول نیافتم؛ اما چنانچه اظهارات آنان مستدل باشد قابل بررسی و پیگیری است.

او در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای برای نماینده منتخب مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات دارد، خاطرنشان کرد: انتظار این است که نماینده مدیران مسئول به صورت منظم در همه جلسات هیات، مشارکتی فعال داشته باشد و با توجه به اینکه وی نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها است، موارد قانونی را به آنان یادآوری کند.

نماینده قوه قضائیه، وظیفه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت را بسیار سنگین‌تر از دیگر نمایندگان دانست و گفت: نماینده مدیران مسئول حقی فراتر از دیگر نمایندگان دارد و به تعبیری می‌توان گفت که او باید از حق «وتو» در این هیات برخوردار باشد.

سراج در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب رسانه‌ها در رعایت قوانین و مقررات، گفت: تقریبا می‌توان گفت که در دوره گذشته هیچ رایی مبنی بر لغو مجوز رسانه از سوی اعضای این هیات صادر نشده است.

او در همین رابطه گفت: به‌حمدالله همه رسانه‌ها از جمله رسانه‌های مکتوب، در عمل به قوانین و مقررات، به‌نحو مطلوبی عمل کرده‌اند.

قاضی سراج در پایان ضمن قدردانی از نماینده پیشین مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: جا دارد هم از طرف خودم و هم از طرف دیگر اعضای هیات، از آقای انتظامی به‌واسطه حضور مداوم و تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان در حمایت از حقوق اصحاب رسانه تشکر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha