کد خبر: نقش-مثبت-آمران-سلامت-در-رعایت-پروتکل‌
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور در میان مردم رعایت و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به افرادی که اصول بهداشتی در مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند، تذکر داده و با توزیع ماسک و بروشورهای بهداشتی نکات مهم را به مردم اطلاع رسانی می کنند.

این طرح در سراسر کشور در حال برگزاری است. طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر برای مقابله با بیماری کرونا با همه توان در استان‌ها در حال برگزاری است.

در این طرح چهار هزار و 310 پایگاه هلال احمر برای مقابله با کرونا در سراسر کشور ایجاد شده و در هر پایگاه سه نفر از داوطلبان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. داوطلبان با حضور در پایگاه‌ها و در میان مردم به تذکر رعایت نکات بهداشتی، آموزش نکات پیشگیری از ابتلا به کرونا، توزیع اقلام بهداشتی و حضور در اماکن پرجمعیت برای کنترل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم می پردازند. به علاوه در صورت اعلام نیاز اماکن شلوغ از جمله فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای حضور آمران سلامت و تذکر رعایت نکات بهداشتی، این افراد در اماکن شلوغ نیز حضور پیدا خواهند کرد.

طرح آمران سلامت در حال حاضر با مشارکت ۱۳ هزار داوطلب در حال اجراست اما احتمال افزایش داوطلبان مشارکت کننده نیز وجود دارد. در صورت اعلام نیاز در سطح کشور نیز مدت زمان اجرای طرح تمدید خواهد شد.

این طرح با اشاره به حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیتها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلب مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند، طرح ملی آمران سلامت با جدیت و سازماندهی موثر از سوی جوانان و داوطلبان هلال احمر برگزار خواهد شد.

کنترل و مهار کرونا در کشور مستلزم توجه جدی به دستورالعمل ها در همه استانها و همکاری همه دستگاه ها و بخشهای مختلف با دستگاه های مسئول و متولی در امر مدیریت بحران کرونا است. امیدواریم با عزم ملی و همکاری همه مردم و مسئولان بتوانیم از وضعیت نگران کننده همه‌گیری کرونا عبور کنیم.

فاطمه منتظر

داوطلب جمعیت هلال احمر استان قم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha