کد خبر: نخستین-نمایشگاه-اختصاصی-اوراسیا-یک-رو
۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا یک رویداد فرهنگی و اقتصادی برای ایران است

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا ، فرح ناز رافع افزود: فرش دستباف ایران حرف های زیادی برای حضور در این نمایشگاه خاص دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی و درخشش این هنر- صنعت و رابطه خوب با اعضای این اتحادیه، این موقعیت می تواند بیشترین استفاده و بهره برداری را برای معرفی ظرفیت ها و برندهای ما داشته باشد.

وی با بیان این که در طول برگزاری نمایشگاه ارتباطات دوجانبه به صورت B2Bو جلسات و توافق نامه های مشترک برگزار می شود، گفت:‌ این نمایشگاه می تواند ویترین فرهنگی و اقتصادی فرش ایران باشد.

وی در ادامه از حضور کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا به عنوان حلقه ارتباطی در گسترش مناسبات، توسعه اقتصادی، تقویت روابط مشترک مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی ست: اتحادیه اقتصادی اوراسیا (نام کوتاه: EAEU) یک اتحادیه اقتصادی است که اعضای آن بیشتر کشورهای شمال منطقه اوراسیا، در شرق اروپا هستند. معاهده تشکیل این اتحادیه در ۲۹ می ۲۰۱۴ توسط بلاروس، قزاقستان و روسیه امضا شد و از یکم ژانویه ۲۰۱۵ عملاً اجرا شد. ایده تأسیس فضای واحد اقتصادی موجب شد رؤسای جمهور روسیه، بلاروس، قزاقستان توافقنامه ایجاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در سال ۲۰۱۴ امضاء کنند که در اول ژانویه سال ۲۰۱۵ اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha