به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر مهدی قلیان اول با اشاره به اینکه درصد مبتلایان به کرونا در مشهد به صورت محسوسی افزایش یافته است، افزود: نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونای مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه هم اکنون در ۴۰ درصد موارد مثبت است.

وی  خاطر نشان کرد: این در حالی است که نتیجه آزمایش کرونای افراد مشکوک به کرونا در مشهد در گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مثبت بود و در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونای سرپایی رشد چشمگیری یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این مراکز از بیماران مشکوک دارای علائم مانند تب، سرفه و عطسه آزمایش گرفته می شود، تصریح کرد: علاوه بر این، آزمایش کرونا در آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان امام حسین(ع)، جهاد دانشگاهی و آزمایشگاه "رفرانس سل" مشهد نیز انجام می‌شود.

دکتر قلیان گفت: شهروندان دارای علائم مشکوک به کرونا می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت از نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای خود و خانواده‌شان به این بیماری آگاه شده و در صورت نیاز، به سرعت تحت مراقبتهای پزشکی بالینی لازم قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اگر آزمایش کرونای فردی مثبت اعلام شود اطرافیان مشکوک وی هم تحت بررسی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم از آنها آزمایش گرفته شده و تا ۱۴ روز باید قرنطینه خانگی شوند و مراقبت‌های لازم درمانی را دریافت کنند.

دکتر قلیان افزود: افرادی که پس از آزمایش کرونا نیاز به اقدامات درمانی تخصصی‌تر و بستری در بیمارستان داشته باشند نیز به کلینیک‌های سطح دوم و یا بیمارستانهای اختصاصی اعزام می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha