کد خبر: نتایج-تحقیقات-در-مورد-کرونا-به-زودی-منت
۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
نتایج تحقیقات در مورد کرونا به زودی منتشر می‌شود

دکتر داوود یادگاری‌نیا متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین تحقیقات در خصوص بیماری کووید 19 اظهار داشت: در خصوص این بیماری، مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی هم مانند دیگر کشورهای دنیا  در حال انجام پروتکل‌های مختلف درمانی است.

وی با بیان اینکه در حال بررسی درمان‌های مختلف هستیم، افزود: اطلاعاتی که در این حوزه به دست آمده به زودی چاپ و در اختیار مراکز مختلف بهداشت و درمان قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند از تجربیات و تحقیقات ما استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی گفت: دیگر مراکز تحقیقاتی نیز در حال بررسی علل انتشار بیماری کووید 19، پیشگیری و نوع درمان هستند؛ این تحقیقات به مرور زمان چاپ خواهد شد.

یادگاری‌نیا تاکید کرد: بسیاری از همکاران مراکز بهداشت و درمان می‌توانند از تجربیات تحقیق‌ها به منظور پیشگیری و درمان بهتر مریض‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به علل استفاده از داروهای دگزامتازون و آزیترومایسین برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 بیان داشت: این داروها هیچ نقشی در پیشگیری از این بیماری ندارند؛ بر اساس بسیاری از تحقیقات انجام شده، تاثیر آنتی بیوتیک‌ها هنوز برای درمان بیماری کووید 19 ثابت نشده است اما مصرف کورتون در شرایط خاص برای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: نیازی نیست که افراد جامعه برای پیشگیری از بیماری از داروهای کورتون دار و آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha