کد خبر: مکتب-حاج-قاسم؛-از-انسان‌ساز-بودن-تا-ات
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
مکتب حاج قاسم؛ از انسان‌ساز بودن تا اتحاد محور مقاومت اسلامی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فرارسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب ماتم و تاثر همه ایرانیان است.

حاج قاسم سلیمانی بامداد سیزدهم دی‌ماه 1398 هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی عملیاتی مورد حمله موشک پهپاد نظامی آمریکا قرار گرفت و ناجوانمردانه شهید شد.

این اقدام واشنگتن با هیچ یک از قوانین بین المللی همخوانی نداشت و تمام مبانی حقوق بشری را زیر سوال برد زیرا علاوه بر نقض حاکمیت ملی عراق، شهروندان کشور ثالث که با دعوت رسمی مقامات عراقی به این کشور سفر کرده بودند را مورد هدف قرار دادند.

در اولین گام، انتقام جویی این اقدام کاخ سفید از سوی مجلس شورای اسلامی بی پاسخ نماد و در هفدهم دی‌ماه 1398 طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

بر این اساس نمایندگان مجلس با قرار گرفتن کلیه اعضای پنتاگون و شرکت های وابسته و عاملان و فرماندهان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در لیست گروه های تروریستی موافقت کردند و انتقام خون شهید سلیمانی قانونی شد.

ردپای تروریست های نظامی ایالات متحده در این اقدام ضدبشری برای همگام مشهود است از این رو تحقق انتقام سخت از دشمنان ایران اسلامی مطالبه مردمی است لذا نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز همزمان با فرارسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نسبت به این اقدام ننگین تروریست های آمریکایی واکنش نشان دادند که در ادامه قابل مشاهده است:

محمدباقر قالیباف ، رییس مجلس شورای اسلامی در اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی نوشت:

نظری کن که به جان آمدم از دلتنگی ... جایت خیلی خالیست. همین.

حسین رجایی ، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت؛ باشد حرام شیر حلالی که خورده ام روزی اگر ز خون شما ساده بگذرم همچنین محمدمهدی زاهدی ، نماینده مردم کرمان و رابر در مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت؛ تا جان در بدن هست، راه حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت. او سردار دل های ما ایرانیان بوده و هست. جلیل رحیمی جهان آبادی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گرامیداشت یاد و نام شهید سلیمانی نوشت؛ سالگرد شهادت مرد بی ادعا، فرمانده دلاور و مجاهد نستوه و شجاع و با ایمان، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و امیر مقاومت اسلامی خاورمیانه را تسلیت عرض نموده، یاد و خاطره همه شهدای عزیر را گرامی می داریم. عادل نجف زاده ، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس یازدهم نیز در فضای مجازی نوشت: بدون شک درخت تنومند مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی در سایه خون سردار عاشورایی مستحکم تر شد و هر قطره خون این شهید در رگ های هزاران جوان مومن و انقلابی این مرز و بوم جوشید و جان تازه ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی بخشید و قطع و یقین راه شهید سلیمانی با عزت و اقتدار ادامه خواهد یافت. بر اساس این گزارش، رحمت اله فیروزی پوربادی ، نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی نوشت: سردار سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک جنبش و حرکت انقلابی بوده و هست، خون او انسان ساز بود، او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد ماند و هر قطره از خونش در رگ های هزاران جوان مومن و انقلابی این مرز و بوم می جوشد. عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در صفحه فضای مجازی خود نوشت: آقای آنتونیوگوترش سال گذشته در چنین روزی آمریکا با نقض منشور ملل متحد در اقدامی جنایتکارانه قاسم سلیمانی فرمانده اول میدان مبارزه با تروریسم دست ساز آمریکا را ترور کرد. پرسش ملت ایران از شما این است که سازمان ملل چه اقدامی در برخورد با این ناقض بزرگ بین المللی انجام داده است؟. همچنین فاطمه محمدبیگی ، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی نوشت: وصیت نامه شهید عزیز، سردار سلیمانی میثاق نامه مکتب حاج قاسم است. اصولی که این مجاهد و عارف الی الله به مسئولان و فعالان سیاسی به عنوان شرط اتحاد و با هم بودن معرفی می کند، محور وحدت انقلابی است. توصیه او برای حفظ رکن خانواده، نصب العین ما است.

علیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نوشت:

شهید سلیمانی چهره بین المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha