علویان، به ریاست سازمان نظام پزشکی تهران رسید/انتقاد صریح علویان به وزارت بهداشت در مدیریت کرونا

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ صبح امروز در جریان برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی در محل این سازمان؛ دکتر سید موید علویان با بدست آوردن اکثریت آرا در هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی؛‌ به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهر تهران برگزیده شود.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سلامت درباره اهداف و برنامه‌های خود اظهار کرد: جلسه هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ برگزار شد و اعضای هیات مدیره در این جلسه از چالش‌های پیش روی نظام پزشکی صحبت کردند و در نهایت وفاق بر این بود که بنده رئیس هیات مدیره باشم ولی امضای حکم سمت بنده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور یکی دو هفته‌ به طول می‌انجامد. در واقع بنده باید مجری و ناظر سیاست‌هایی که در هیات مدیره تهران تنظیم و ابلاغ می‌شود باشم.

علویان افزود: مهم این است که در زمینه مسائل رفاهی، اجتماعی، شفاف‌سازی در امور و فعالیت‌ها و نگاه راهگشا به مشکلات اعضای نظام پزشکی قدمی برداریم که مشکلات جامعه پزشکی برطرف شود تا بتواند خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند و در حال حاضر هم که موضوع کرونا بسیار جدی است امیدواریم که دولت و وزارت بهداشت بتواند با سیاست‌های درست بار سنگینی که الان بر دوش کادر درمان است و به تاب آوری سیستم آسیب زده را کنترل کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کاهش فشار به کادر درمان کرونا می‌توان صورت داد، گفت: قطعا نظام پزشکی رکن مهمی در نظام سلامت است و باید اینجا گلایه‌مندی خود را از وضعیت موجود اعلام کنم، متاسفانه حاکمان قبلی که هنوز هم سرکار هستند تعریفی برای جایگاه نظام پزشکی در ستاد کرونا نداشته‌اند درحالیکه نظام پزشکی با این سبقه و بدنه کارشناسی و خدمتگذار باید حتما دیده شود و حتما در تهران ستاد کرونا را فعال خواهیم کرد و سعی داریم با ستاد کرونای کشور و تهران ارتباطات قوی‌تری داشته باشیم تا بتوانیم با هماهنگی بیشتری هم حافظ جان کادر درمان باشیم و هم بتوانیم به مردم خدمت‌ بهتری ارائه دهیم.

علویان درباره اولویت‌هایی که در این سمت خواهد داشت، توضیح داد: اولویت‌ها قبلا معرفی شده ولی فکر می‌کنم در جلساتی که با هیات مدیره خواهیم داشت درباره اولویت‌ها و درجه‌بندی‌های اولویت‌ها باید بررسی و بعد دوباره اعلام شود، در واقع باید تابع دموکراسی باشیم هرچند که به عنوان یک فرد ایده و افکار مشخصی برای خودم داشته باشم؛ قطعا در جهت شفاف‌سازی خدمات و آنچه در حوزه مدیریتی اتفاق می‌افتد و تشکیل اتاق فکر ما برنامه‌های زیادی داریم، اما اجازه بدهید که این موضوعات در هیات مدیره مطرح و براساس اولویت‌ها پیش برویم.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد وزارت بهداشت و سازمان‌ نظام پزشکی را در مدیریت کرونا چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: در دوران کرونا عملکرد وزارت بهداست جای سوال زیادی دارد و نباید از خدماتی که کادر بهداشت و درمان شبانه‌روزی برای حفظ جان تک تک بیماران کشیدند، ولی متاسفانه در قسمت سیاست‌گذاری مشکلات زیادی داشتیم. عملکرد نظام پزشکی را هم باید از آقایانی در دوره قبلی فعالیت داشتند پرسید.

علویان اضافه کرد: باید بپذیریم که اکثریت جامعه پزشکی در انتخابات شرکت نکردند و شاید دلیل این عدم استقبال این باشد که طی سال‌ها برخی از مطالبات آنها مغفول مانده است و باید این مطالبات را رصد و دسته‌بندی کنیم و با شرکای خودمان در جهت حل آنها قدم برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha