کد خبر: مهار-غذا-خوردن-احساسی-ناشی-از-استرس-در-ق
۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۲
مهار غذا خوردن احساسی ناشی از استرس در قرنطینه
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال‌اکسپرس، بسیاری از افراد زمانی‌که دچار اضطراب می‌شوند، برای کنترل آن به سراغ خوراکی می‌روند. اما بنا به گفته محققان دانشگاه راش در آمریکا، خوردن احساسی ناشی از استرس، نه تنها ذهن را آرام نمی‌کند، بلکه به آن و همچنین جسم‌ صدمه می‌زند. این محققان برای کنترل احساس و پیشگیری از خوردن احساسی روش‌های زیر را توصیه می‌کنند:

۱. داشتن یک برنامه منظم

وقتی برنامه کاری منظمی داشته باشید، مدام به سراغ آشپزخانه و یخچال نمی‌روید. برنامه‌تان را به بخش‌های کاری، استراحت، ورزش، خوردن و تماس با دیگران (تلفنی یا اینترنتی) تقسیم کنید. اگر زمان‌های خالی زیادی در روز داشته باشید، به پرخوری وسوسه می‌شوید.

۲. خوردن غذاهای سالم

بهتر است در ابتدای روز، غذای سالم و مقوی مصرف کنید. از مصرف تنقلات ناسالم پرهیز کنید. این خوراکی‌ها باعث می‌شوند که در روز دایما احساس گرسنگی کنید و به خوردن بیشتر آنها تشویق شوید و در نهایت دچار اضافه‌وزن شوید.

۳. پرهیز از خوردن هنگام سیری

بیشتر مواقع وقتی کسل و بی‌حوصله می‌شوید، ناخودآگاه به سراغ مصرف مواد خوراکی می‌روید، حتی اگر گرسنه نباشید. بهترین روش پرهیز از پرخوری، مشغول کردن خود با کار است. سر خود را با کارهای روزمره یا هر کار خوشایند دیگری گرم کنید.

۴. تخصیص اتاق‌ها به کارهای خاص

از اتاق خواب‌تان برای غذاخوردن استفاده نکنید. هر مکان را به کاری اختصاص دهید و اتاق غذاخوری باید از اتاق کار و استراحت مجزا باشد. بدین ترتیب می‌توانید از پرخوری پرهیز کنید.

۵. به‌کارگیری روش‌های مدیریت استرس

تماس گرفتن با یک دوست یا اعضاء خانواده، تمیز کردن کمد، انجام دادن ورزش‌های خانگی یا هر کار و ترفند دیگری را می‌توانید به‌کار برده  و استرس‌ خود را مهار کنید. بدین ترتیب گرفتار پرخوری و مشکلات ناشی از آن نمی‌شوید.

۶. در تماس بودن

در روزهایی که مجبور به ماندن در قرنطینه هستید، با استفاده از فناوری‌های موجود، با دوستان و عزیزان خود تماس بگیرید. با این کار احساس تنهایی و اضطراب نمی‌کنید و به غذا خوردن احساسی روی نمی‌آورید. به گزارش طبنا، چنانچه توصیه‌های بالا را جدی بگیرید، می‌توانید دوران قرنطینه را با آرامش بهتری سپری کنید. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha