کد خبر: من-حامل-پیام-سپاسگزاری-دولت-از-جمعیت-هل
۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰
من حامل پیام سپاسگزاری دولت از جمعیت هلال‌احمر هستم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری آیین پاسداشت مقام زن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)گفت: خوشحال هستم که امروز در حضور مردان و زنانی هستم که در مواقع بحرانی همواره در کنار مردم و یاور آنها بودند و همچنین از دکتر همتی به دلیل نگاه ویژه ای که نسبت به مدیران زن داشته اند تشکر می کنم.

ابتکار در ادامه از ظرفیت موجود مدیران زن در هلال احمر گفت: هدف گذاری ۳۰ درصد انتصاب برای مدیران زن در دولت دوازدهم برنامه ریزی شده که در جمعیت هلال‌احمر هم این موضوع به خوبی دیده می‌شود، من اینجا حامل پیام سپاسگزاری دولت از جمعیت هلال‌احمر برای داشتن این نگاه به زنان هستم.

ابتکار با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری که در مورد ادب اشاره کردند، گفت: یکی از ویژگی های مهم انسانی که در دین اسلام مورد تاکید است، مقوله ادب است. حضرت زهرا (س) همیشه به این امر تاکید داشته است، این یکی از الگوهای رفتاری است که ما باید از آن درس بگیریم.

ابتکار ادامه داد: این درس ها برای امروز ما کارآیی دارد البته در سال های گذشته ما نتوانستیم که این الگوها را با ادبیات امروز سازگار کنیم و آنها را به نسل جدید معرفی کنیم.اشتباه ما این بودکه ادبیات دینی و الگوسازی دینی خود را فقط در تاریخ نگه داشته ایم. اگرچه در برهه ای ازسال های انقلاب(که به نسل پنجاه و هفتی ها معروف است) اندکی این اتفاق رقم خورد اما پس از ان دیگر نتوانستیم این الگوها را با ادبیات امروز سازگار کنیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به نقش زنان در مدیریت بحران ها و اتفاقاتی که در جامعه رقم می خورد ادامه داد: در بحران ها هوش عاطفی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و باید در تمامی بدنه دولت به ویژه درسازمان هایی که با بحران مواجه دارند از این هوش عاطفی که خداوند در وجود زنان قرار داده، به صورت جدی بهره مند شویم.

معصومه ابتکار با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در زمینه عدالت جنسیتی گفت: سیاست ما بایدطوری باشد تا راه را برای دختران باز کنیم تا مسیر درست را انتخاب کنند، نباید دختران را بین ازدواج و تحصیل نگهداریم تا مجبور شوند یکی را انتخاب کنند. رویکرد دولت دوازدهم موضع عدالت جنسیتی است شاخص های عدالت جنسیتی در ستاد ملی زن و خانواده در هشت محور شامل آموزش، ورزش، امنیت، خانواده، بهداشت و سایر موارد تصویب شد و دستگاه های دولتی مکلف شدند تا برنامه در این خصوص ارائه دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه عدالت جنسیتی مفهومی از قرآن است گفت: خداوند در آیه 13 از سوره حجرات خطاب به مردم می گوید: « ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!» آن کسی نزد خدا ارزش بیشتری دارد که تقوای بیشتری داشته باشد. نژاد و رنگ و جنسیت اهمیتی ندارد.

ابتکار با اشاره به بلاخیز بودن کشورمان گفت: آمادگی داریم تجربیات خود در حوزه خانواده را در اختیار هلال احمر قرار دهیم و برای نمونه مشکل ارتباط اختلالی را حل و فصل کنیم. ما می توانیم روی مهارت خوب زیستن و طرح تاب آوری اجتماعی به خوبی کار کنیم و امروز طرح تاب آوری در 1100 نقطه کشور کلید خورده است و کمک می کند تا جامعه در مقابل سختی ها و بلایا مقاوم تر باشد.

او در پایان اظهار کرد: با وجود تحریم ها و شرایط سختی که کشور گرفتار آن است امید داریم بتوانیم با همکاری این مشکلات را پشت سر گذاریم.

در ابتدای این جلسه سمیرا فعلی، مشاور امور زنان و خانواده‌ جمعیت هلال احمر ضمن تبریک روز زن گفت: زنان در جمعیت هلال احمر از دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و در حال حاضر هم در حوادث و بلایای طبیعی در امدادرسانی به مصدومین و حادثه دیدگان نقش بسیار زیادی دارند. در هفته گذشته میزبان بانوان امدادگر دوران دفاع مقدس بودیم و شنیدن خاطرات این عزیزان نشان دهنده حماسه آفرینی بی نظیر این عزیزان است.

فعلی افزود: ما در دفتر امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر مفتخریم با حمایت مسئولان این نهاد حمایتگر بانوان امدادگر، داوطلب و جوانانی باشیم که برای فعالیت های بشردوستانه تلاش می کنند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از بانوان شاغل و تاثیرگذار در فعالیت‌های هلال احمر تجلیل شد که اسامی این بانوان به شرح زیر است:

فريبا شاه محمدی مديركل اداره هماهنگي مجامع و امور استان‌ها، مريم همتي رئيس اداره آموزش ضمن خدمت خانم خاتمی مسئول خانه داوطلب غني آباد، سعيده کاظم توري استاد دانشگاه، صبيحه باران طلب مادر مرحومه زینب پاکزاد امدادگر و مربی داوطلب استان تهران، فاطمه ملک پایین عضو داوطلب سازمان جوانان و کبري عقبايي بازنشسته هلال احمر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha