کد خبر: ممنوعیت-استفاده-از-ماسک-حین-ورزش
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳
ممنوعیت استفاده از ماسک حین ورزش

شاهین صالحی متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به نقش ماسک زدن در ورزش برای جلوگیری از ابتلا به کووید19، اظهار داشت: ورزش انواع مختلفی دارد که دسته و طبقه آن باید مشخص شود اما به طور کلی استفاده از ماسک برای ورزش کردن توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حین ورزش استفاده از ماسک باعث کاهش اکسیژن بدن می‌شود، گفت: با استفاده از ماسک به خصوص ماسک N95 میزان اکسیژنی که وارد بدن می‌شود به شدت کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند برای انسان مشکل ساز شود.

این متخصص پزشکی ورزشی تاکید کرد: توصیه ما این است که افراد حتما باید در حین ورزش تمام پروتکل‌های بهداشتی مطرح شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند. مهمترین تاکید ما رعایت فاصله جانبی است.

صالحی بیان داشت: اگر باشگاهی با مساحت کم در زیر زمین واقع شده باشد افراد نمی‌توانند با تراکم جمعیتی بالا در این مکان ورزش کنند چراکه به محل انتقال ویروس تبدیل می‌شود.

این متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: اگر این باشگاه‌ها پنجره‌های مناسب داشته باشند که هوا در آن در جریان باشد انتقال ویروس در آنها کمتر خواهد بود.

صالحی تصریح کرد: در این باشگاه‌ها باید با تب سنجی مانع از ورود افرادی که علائمی‌از کووید 19 دارند، شد. در صورت رعایت تمام نکات بهداشتی احتمال انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر کاهش پیدا می‌کند اما هرگز به صفر نمی‌رسد.

وی بیان کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه ای مانند، دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، ریوی و یا چاقی دارند حتما باید در فضای بازی که تراکم جمعیت در آنها کم است، ورزش کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی یادآور شد: در فضای بازی که جریان هوا در آن زیاد باشد، تراکم بیماری کم می‌شود.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha