کد خبر: مقبره-ملک-المتکلمین-در-حال-بازسازی-است
۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
مقبره ملک المتکلمین در حال بازسازی است/اتمام تملک فضاها و ساختمان همجوار

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با تاکید بر اینکه تاکنون سه اقدام اساسی در خصوص بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده اش بیش از پنجاه سال زندگی می کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

وی افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را بعنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی با مسوولین بیمارستان داریم و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار کرده ایم. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha