کد خبر: مصوبات-دولت-حمل-و-نقل-عمومی-اجرا-نمی‌ش
۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
مصوبات دولت حمل و نقل عمومی اجرا نمی‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد در خطوط ۶ و هفت مترو که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ابتدا اجازه دهید روز حمل و نقل را گرامی بدارم.

او افزود: پاندمی کرونا نشان داد که حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای داشت، اهمیتش ویژه‌تر شد.

رئیس شورای شهر گفت: این شاهراه رفت و آمد، باعث انتشار ویروس کرونا می‌شد و چون ما به اندازه کافی امکانات نداشتیم از این جهت صدمه بسیار زیادی خوردیم.

او‌ ادامه داد: چرا که می‌شود گفت بخش عمده‌ای از آلودگی به مردم از طریق سیستم حمل و نقل منتقل شده است.

هاشمی افزود: ضمن اینکه ما در گذشته باید تعداد واگن‌هایمان را افزایش می‌دادیم اما این کار را نکردیم. و در بزنگاه ضربه خوردیم.

او عنوان کرد: علت این ضربه خوردن این است که اکثر مصوبات، قریب به اتفاق و شاید اکثر مصوبه‌های دولت در زمینه حمل و نقل، اجرایی نشد.

رییس شورای شهر بیان کرد: این افتتاح‌هایی که در حال حاضر می‌بینیم، نتیجه مصوبات دوره‌های گذشته است که به نتیجه می‌رسد.

او افزود: البته جای تشکر دارد اما اکثر افتتاح‌هایی که دیدید مثل ۵۰ واگن و همین ایستگاه امیرکبیر و برج میلاد، در گذشته مصوباتش داده شد و در حال حاضر به نتیجه رسیده است‌.

هاشمی افزود: اما متاسفانه مصوبات تجهیزاتی که اهمیت زیادی داشت، به نتیجه نرسید.

او درباره دلایل عدم اجرای مصوبات گفت: لازمه‌اش این است که ما مسئله حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را مثل کالاهای اساسی با آن برخورد کنیم.

رییس شورای شهر ادامه داد: همانقدر که اهمیت میدهیم به تامین گندم مردم، نان مردم، مرغ و خوراک دان و تلاش می‌کنیم اینها تامین شود، حمل و نقل عمومی اهمیتش در حد همان‌هاست.

او افزود: زیرا در شهری مثل تهران، حداقل روزانه پنج میلیون تا هفت میلیون حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و مترو و اتوبوس داریم.

هاشمی بیان کرد: وقتی روزی هفت میلیون نفر آن هم قشر ضعیف سفر انجام می‌دهند، اگر به آن اهمیت ندهیم، به نظر کار اشتباهی است.

او عنوان کرد: مصوبات در سیستم دولت انجام می‌شود، خیلی هم خوب و پیشرفته انجام می‌شود اما سیستم بوروکراتیک دولت که یک هماهنگی ویژه می‌خواهد بین همه دستگاه‌ها، درست عمل نمی‌کند.

رییس شورای شهر افزود: موضوعی است که مقام معظم رهبری هم می‌گویند که خیلی از مشکلات ما درونی هست و خارجی نیست از همین نکته حائز می‌شود.

او گفت: مصوبات وقتی بین چند وزیر واقع می‌شود، اینها چون با هم هماهنگ عمل نمی کنند، مصوبات اجرایی نمی‌شود و هیچ کس هم سئوال نمی‌کند که این مصوبات چرا اجرایی نشد.

هاشمی اضافه کرد: ما مصوبات خیلی خوبی داریم، امروز هم گفته شد. از تامین دو هزار واگن برای کلانشهرها تا مصوبات دیگر اما ما در طول این هشت سال مصوبه داشتیم ولی تا امروز فقط ۵۰ واگن مصرف کردیم که این هم مصوبه‌اش متعلق به دولت قبل بود و امروز شاهد اجرایی شدن آن بودیم.

او ادامه داد: ما از مصوبه دو هزار واگن عملا یک واگن را هم تامین نکردیم.

مصوبه دیگری داشتیم برای ۱۹ هزار اتوبوس که متاسفانه باز یک اتوبوس هم تامین نکردیم. امروز دوباره بحث تامین پنج‌ هزار اتوبوس با یک مصوبه جدید مطرح شد.

رییس شورای شهر بیان کرد: اگر این مصوبه هم در همین مسیر قرار بگیرد یعنی عملا چیزی گیر مردم نخواهد آمد.

او تاکید کرد: خیلی قوی مصوبه داده می‌شود، بعد در شورای اقتصاد تصویب می‌شود اما در نهایت هر کسی صنفی سمت خودش می‌کشد و عملا این کار به نتیجه نمی‌رسد‌ .

او اضافه کرد: خبرنگاران باید تحقیق کنند که چرا مصوبه ۱۹ هزار اتوبوس اجرایی نشده است یا چرا مصوبه دو هزار واگن تا به حال اجرایی نشده است.

هاشمی گفت: اینها مسایلی است که مستقیم صدمه‌اش بر دوش مردم تحمیل می شود‌. وقتی مرغ گران می‌شود صدا و سیما مطالبه می‌کند، اما وقتی سیستم حمل و نقل فشل می‌شود کسی مثل مرغ و تخم مرغ پیگیری نمی‌کند.

لازم به یادآوری است، در این مراسم، شهربانو امانی  رئیس کمیته ایمن سازی در حمل و نقل شورای اسلامی شهر و محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha