کد خبر: مصرف-بی-رویه-ایبوپروفن-می‌تواند-شما-ر
۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، گفت: ایبوپروفن از دسته قرص‌های مسکن به حساب می‌آید که بیشتر افراد حتی بدون تجویز پزشک برای کاهش درد از آن استفاده می‌کنند این در حالی است که مصرف آن باید کنترل شده باشد زیرا ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بروفن را بیش از ده روز مصرف کرد خاطر نشان کرد: در صورت زیاد بودن درد می‌توان این دارو را سه بار در روز مصرف کرد.

این پزشک دارو سازبا اشاره به اینکه در صورت مصرف این دارو برای تب باید پس از سه روز مصرف آن کاهش پیدا کند اضافه کرد: در چنین شرایطی استفاده زیاد از دارو می‌تواند تشدید کننده برخی از دردها نیز باشد. کلانتری خاطر نشان کرد: پروفن باید در زمان‌های مشخصی مصرف کرد و باید تلاش کنید راس ساعت آن را مصرف کنید و اگر خوردن آن را فراموش کردید پس از آنکه یادتان آمد باید آن را مصرف کنید.

وی با اشاره به اینکه این دارو می‌تواند در زمان خ.اب شما را دچار دل پیچه کند تاکید کرد: تلاش کنید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف ایپوپروفن دراز نکشید تا مصرف قرص شما را اذیت نکند.

این پزشک داروساز اضافه کرد: استفاده زیاد از این دارو می‌تواند فرد را دچار تهوع، استفراغ، دل درد و خواب آلودگی کند و افرادی که به این دارو حساسیت دارند دچار تنگی نفس شده و تا مرحله به کما رفتن هم پیش می‌روند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از مصرف هر گونه داروی مسکن با دکتر یا مسئول داروخانه در مورد عوارض آن بپرسید و اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید مطرح کنید تا دچار مشکل تداخل دارویی نشوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha