کد خبر: مرگ-و-میر-در-اثر-آسم-به-بالاترین-میزان
۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، مرگ و میر در اثر بیماری آسم به بالاترین میزان خود طی 10 سال گذشته در انگلیس رسیده است.

آمارها حاکی از آن است که طی یک دهه بیش از 12 هزار و 700 نفر در اثر ابتلا به بیماری تنفسی آسم درانگلیس و ولز جان باخته‌اند.

داده‌ها به خوبی نشان می‌دهد شیوع آسم از دهه 1970 به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است؛ در سال 2011، حدود 300 میلیون نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا بودند و این بیماری حدود 250 هزار مورد مرگ و میر را سبب شد.

سال گذشته بیش از 1400 نفر جان خود را در انگلیس از دست داده‌اند که 8 درصد از تلفات در سال 2017 افزایش یافته است.

این ارقام همچنین افزایش تعداد مردانی که در اثر این بیماری درگذشته‌اند را نشان می‌دهد؛ به طوری که سال گذشته 436 مرد  در اثر آسم جان خود را از دست دادند و این رقم در سال 2017 تنها 370 نفر بوده است.

داده‌های دفتر ملی آمار (ONS) نشان می‌دهد که تلفات ناشی از بیماری شایع ریوی در طی 10 سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته است.

کارشناسان عدم مراقبت‌های اساسی را عامل این افزایش معرفی می‌کنند، 2.9 میلیون (60 درصد) بیماران در انگلیس و ولز در بررسی سالانه بیماری ریوی خود شرکت نکرده‌اند و همین موضوع منجر به التهاب شدید در آنها شده است.

براساس داده‌های موجود، از هر 12 بزرگسال یک نفر (4.3 میلیون) و از هر 11 کودک یک نفر (1.1 میلیون) در انگلیس برای آسم تحت درمان قرار می‌گیرند.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در ایالات متحده از هر 13 نفر یک نفر دارای بیماری ریه است.

یک بررسی جدید بیانگر آن است که هوای گرم می‌تواند علائم بیماری آسم را سبب شود که هنوز دانشمندان تحقیقات خود در این باره را تکمیل نکرده‌اند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha