کد خبر: مرگ-سیاه-به-كلرادوی-آمریکا-نیز-راه-یا
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
«مرگ سیاه» به كلرادوی آمریکا نیز راه یافت!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مرگ سیاه پس از اینكه یک سنجاب آلوده برای اولین بار در پنج سال گذشته، طاعون بابونیک را به یک انسان انتقال داده است، به كلرادو بازگشت. این در حالی است که مقامات بهداشتی پس از درگذشت با مرگ سیاه یک پسر 15 ساله در مغولستان از خوردن یک مارموت آلوده، نوعی سنجاب زمینی، همچنان بر شیوع طاعون بوبونیک نظارت می‌کنند. در همین حال، سازمان بهداشت جهانی پس از آنکه مقامات محلی به یک گله دار در نزدیکی مرز مغولستان دستور دادند تا به منظور جلوگیری از شیوع عفونت کشنده، قرنطینه کند. مرگ سیاه بعد از ویران کردن اروپا در قرون وسطا، در سال‌های اخیر تا حدودی بازگشت.

 این بیماری یک بیماری غیرمعمول نیست!

این بیماری به عنوان یک بیماری در حال ظهور طبقه بندی شده است، که سازمان جهانی بهداشت سالانه بین 1000 تا 2000 عفونت تخمین زده می‌شود. طاعون یا مرگ سیاه طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، هر سال بین یک تا هفده مورد طاعون انسانی در ایالات متحده گزارش می‌شود و چهار نفر در سال 2015 بر اثر مرگ سیاه در این کشور کشته شدند. به گفته وزارت بهداشت و محیط زیست کلرادو، آخرین مورد از یک سنجاب آلوده که هفته گذشته در شهرستان جفرسون آزمایش مثبت داشت، گزارش شد. دکتر جنیفر هاوس، دامپزشک بهداشت عمومی ایالت، گفت: طاعون و مرگ سیاه حداقل از دهه 1940 در کلرادو حضور داشته است و موارد مربوط به جوندگان وحشی در کلرادو سال‌ها گزارش شده است.

در حالی که ما بیشتر فعالیت‌های طاعون را در طول تابستان مشاهده می‌کنیم، این بیماری می‌تواند در جوندگان در طول سال و گاهی اوقات به سایر گونه‌های حیات وحش و همچنین گربه‌ها و سگ‌های خانگی نیز مشاهده شود.

بعد از آزمایش یک سنجاب در شهر جفرسون در هفته گذشته که آزمون طاعونش مثبت شد، CDPHE به ساکنین یادآوری می‌کند که حضور طاعون در این زمان سال غیر معمول نیست و اقدامات احتیاطی ساده می‌تواند خطر انتقال به انسان را بسیار پایین نگه دارد. در حالی که هیچ مورد دیگری مشخص نشده بود، کارشناسان بهداشتی به ساکنان هشدار دادند که در این مدت از سال که طاعون در آن بیشتر است، خطر انتقال را کاهش دهند. هیچ واکسنی برای جلوگیری از شیوع طاعون وجود ندارد، اما در صورت ابتلا زودهنگام می‌توان افراد و حیوانات خانگی را با آنتی بیوتیک درمان کرد. علائم این بیماری شامل تب، سردرد، لرز، ضعف، حساسیت و گره‌های لنفاوی دردناک است.

طاعون در کلرادوی آمریکا...

وزارت بهداشت تأیید کرد که بیمار کلرادو بهبود یافته است و نوع این بیماری طاعون سپتی سمیک است، که در خون قرار دارد و نمی‌تواند به افراد دیگر پخش شود. طاعون یا مرگ سیاه وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: این بیماری بیشتر توسط نیش یک کک آلوده گسترش می‌یابد اما ممکن است توسط بافت‌های آلوده حیوانات، مایعات یا قطرات تنفسی نیز منتقل شود.

به گفته وزارت بهداشت کشور، نسخه‌ای از طاعون در مغولستان غربی پس از آن که یک نوجوان یک مارتوت آلوده را گرفت و خورد، پخش شد. او روز یکشنبه درگذشت.

بهداشت قرنطینه یک هفته‌ای برای 15 نفر را که در تماس با این پسر با مرگ سیاه در منطقه تورگوگ در استان گبی-آلتای واقع شده بودند، تحمیل کرد. سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، مارگارت هریس گفت هفته گذشته آن‌ها تعداد پرونده‌های چین را تحت نظر داشتند. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: این امر به خوبی مدیریت می‌شود. در حال حاضر، ما طاعون را پرخطر نمی‌دانیم بلکه در حال تماشای آن هستیم و آن را با دقت کنترل می‌کنیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha