کد خبر: مرکز-کنترل-و-هماهنگی-عملیات،تیم-همدل-ج
۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۸:۰۸
مرکز کنترل و هماهنگی عملیات،تیم همدل جمعیت هلال احمر

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان خراسان رضوی،غلامرضا صیادی در جمع اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خراسان رضوی بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک تیم بزرگ و‌همدل و یک خانواده با پشتکار و اهدافی چون ارائه خدمات امدادی و‌بشر دوستانه به افراد دارد.

وی عنوان کرد: برای پیشبرد اهداف و ارائه خدمات مطلوب به افراد جامعه و همچنین تسکین آلام بشری باید اتحاد و همبستگی در بین اعضا وجود داشته باشد.

صیادی با اشاره به کمبود بودجه اظهار کرد: در جامعه کنونی که کمبود اعتبارات و بودجه وجود دارد، ما سعی کرده ایم تا حد ممکن نیاز ها و‌کمبودهای موجود در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان را برطرف نماییم.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی افزود: سر فصل هایی چون کسب اطلاعات دقیق تر از صحنه حادثه، بالابردن مهارت افراد، نحوه هدایت افرادی که کمک میخواهند و همینطور هدایت تیم های نجات که به محل حادثه اعزام میشوند، جهت توانمندسازی باید صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بدلیل حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم در خطه خراسان رضوی، هرساله ما شاهدحضور میلیونی زائران و مجاوران امام رضا هستیم، به همین دلیل باید توانمندسازی اپراتورها و به روز رسانی اطلاعات این افراد ارتقا یابد.

مسئول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در حاشیه این نشست صمیمانه گفت: آموزش های لازم جهت توانمندسازی کردن اپراتور ها در دستور کار قرار گرفته است.

حسن گودرزی بیان کرد: EOC از نظر من مغز سیستم و پاسخگویی به سوانح نیازمند برنامه ریزی و داشتن اطلاعات جامع از شرایط موجود برای به حداقل رساندن خطای ما برای انجام خدمات امدادی می باشد و اگر به درستی انجام شود، باعث شده تا اطلاعات درستی از حادثه در دست داشته باشیم و در مقابل پاسخگویی خوبی نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره  به وظیفه اپراتور های eoc عنوان کرد:وظیفه اصلی آنها جمع آوری اطلاعات دقیق و جامع از حوادثی که بصورت مستمر در سطح استان و پس از کسب  اطلاعات و به دنبال آن تجزیه و تحلیل به تیم های پاسخگوی عملیات که در نهایت منجر به حضورتیم های امداد و نجات در محل حادثه می شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در پایان افزود: ۲۴ ساعته نیروهای داوطلب فعال در سطح استان خراسان رضوی مشغول به خدمت هستند که روزانه ۳ نفر اپراتور و یک نفر مدیر شیفت از پرسنل استان در مرکز  کنترل و هماهنگی عملیات کشیک می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha