کد خبر: مدافعان-سلامت-در-سنگر-درمان-و-خدمت-رسان
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
مدافعان سلامت در سنگر درمان و خدمت رسانی خوش درخشیدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در آیین تجلیل از مقام شامخ پزشکان مدافع سلامت مراکز درمانی ناجا ( ویدئو کنفرانسی ) اظهار داشت: بر روح بلند وملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهیدان عرصه نظم و امنیت و برای فرمانده معظم کل قوا، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان افزود: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس ، مدافعان حرم ، شهدای حریم نظم و امنیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و همراهانشان و همچنین شهیدان مدافع سلامت را گرامی می داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت جان شیرین و عزیز خود را برای سلامتی مردم تقدیم کردند ، اشاره کرد: یاد و خاطره شهید عزیز و از مدافعان سلامت "محمد شکری"؛ همکار ما و از کادر درمانی بیمارستان ثامن الائمه مشهد مقدس ناجا را نیز گرامی می داریم.

تقدیر از پزشکان ناجا

سردار اشتری در ادامه با اشاره به نام گذاری اول شهریورماه به عنوان روز پزشک ادامه داد: فرصت را مغتنم شمرده و  امروز در گرامی داشت روز پزشک، در جمع برخی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان های فوق تخصصی ولیعصر ناجا و امام سجاد (ع) هستیم تا از این عزیزان به نمایندگی از سایر مدافعان سلامت مراکز درمانی ناجا در سراسر کشور قدردانی کنیم، البته در خدمت سایر پزشکان و کادر درمانی بیمارستان های ناجا در سراسر کشور ( به صورت ویدئو کنفرانسی ) هستیم تا با برقراری این ارتباط بر خط به آنان نیز خداقوت بگوییم و مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از سردار دکتر " محمدرضا حسینی"؛ معاون بهداد ناجا، دکتر "منصوری"؛ جانشین معاون بهداد، روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا و همه تلاش گران عرصه درمانی و مدافعان سلامت قدردانی می کنم؛ انصافا در همه ایام به ویژه همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش های شبانه روزی کادر پزشکی،  پرستاری و  درمانی ناجا بوده و هستیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به خدمات درمانی کادر بیمارستان های ناجا به بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: بر مبنای بررسی و گزارشات، در مقطعی که در کشور درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم ، در  بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا خدمات مطلوبی به مراجعان ارائه شده که این روند خدمات دهی توسط مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح نیز اذعان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی نیروی انتظامی در چنین شرایطی خوش درخشیده اند ، بیان کرد: بنده به سهم خود قدردان زحمات همکاران ایثارگرم در این بخش و سایر پلیس ها و معاونت های تخصصی هستم؛ هر چند قطعا این روند خدمات رسانی در نزد خداوند متعال پاداش و اجر بسیاری دارد.

سردار اشتری با بیان اینکه زحمات کادر پزشکی و درمانی بر ما پوشیده نیست، ادامه داد: مدافعان سلامت اقدام بزرگ و خدا پسندانه ای را انجام می دهند که همواره شایسته تقدیر و سپاس هستند.

وی یادآور شد: کادر پزشکی در این روزهای سخت و طاقت فرسا مانند دوران دفاع مقدس به خوبی نقش خود را ایفا کردند و همان گونه که در آن دوران به مداوای مجروحان می پرداختند امروز نیز سنگر  درمان و خدمت رسانی  را ترک نکردند و با عشق و علاقه وصف ناپذیری به بیماران رسیدگی کردند و این خدمات دهی نمونه بارزی از " همدلی مومنانه " است.

سردار اشتری با اشاره به اجرای طرح "همدلی مومنانه" به پیشنهاد مقام معظم رهبری "مدظله العالی" ادامه داد: نیروی انتظامی در لبیک به تدبیر فرماندهی معزز کل قوا نیز در رزمایش بزرگ همدلی مومنانه با تهیه 100 هزار بسته معیشتی به کمک کارکنانش، خوش درخشید و در این عرصه نیز ایفای نقش کرد.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ناجا ادامه داد: فداکاری و ایثارگری که شما عزیزان در این ایام انجام داده و می دهید یک همدلی مومنانه تمام عیار است و حتما اجر و پاداش آن را از خداوند متعال خواهید گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بحمداله و به برکت وجود پزشکان متعهد، متخصص و با انگیزه ، نیروی انتظامی امروز دارای ظرفیت پزشکی ، بهداشتی و درمانی مطلوبی است و توصیه می کنم نه تنها دانش و تجربه خود را با دیگران و سایر پزشکان به اشتراک بگذارید بلکه تجربیات دیگران را نیز دریافت و به ارتقاء مراکز بیمارستانی و درمانی  ناجا کمک کنید.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز امکانات بیمارستانی و درمانی خوبی در نیروی انتظامی داریم، تاکید کرد: وجود پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی متعهد را سرمایه می دانیم و بر صیانت از این سرمایه ارزشمند تاکید داریم.

وی با بیان اینکه صیانت از سلامت کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنان برای ما اهمیت دارد و از اولویت ها است، یادآور شد: نیروی انتظامی با وجود تنوع و تکثر ماموریتی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است؛ بر این فرصت و توفیق خدمت بر خود می بالیم و شاکر خداوند هستیم

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه در خدمت مردم برای تامین امنیت آنان هستیم، عنوان کرد: برای تامین نظم و امنیت مردم تا پای جان هم پیش می رویم، همان گونه که در ایام شیوع ویروس کرونا و این روزها کادر پزشکی و درمانی ناجا در کنار سایر مدافعان سلامت کشور برای خدمت به مردم جانفشانی می کنند.

کارکنان؛ سرمایه گرانقدر نیروی انتظامی

سردار اشتری با بیان اینکه کارکنان را سرمایه ارزشمند و گرانقدر نیروی انتظامی می دانیم، تاکید کرد: بهترین و بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است و بر صیانت از سلامت همه سبزپوشان ناجا تاکید ویژه ای داریم؛ نیروهای پلیس به واسطه تنوع و گستردگی ماموریت ها بیش از سایرین در معرض آسیب و خطر هستند و یکی از دغدغه های جدی بنده تلاش برای ارتقاء انگیزه خدمتی آنان و صیانت همه جانبه از سلامت جسم و روح سبزپوشان ناجا است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درب بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا به روی همه مراجعه کنندگان باز است، تاکید کرد: معتقدم که برای حفظ سلامت کادر درمانی ناجا باید با تخصیص و تزریق امکانات و تجهیزات لازم بهداشتی و حفاظتی، مراقبت های لازم صورت بگیرد تا این عزیزان بتوانند علاوه بر اولویت ارائه خدمات درمانی به کارکنان و خانواده هایشان، در خدمت سایر مراجعه کنندگان نیز باشند.

تاکید بر رعایت شعائر اسلامی در مراکز درمانی ناجا

فرمانده ناجا با اشاره به تلاش برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد: کادر پزشکی و درمانی نیروی انتظامی باید در رعایت شعائر اسلامی و دینی الگو و نمونه باشند.

سردار اشتری در ادامه ارائه خدمات مطلوب درمانی به خانواده معظم شهدا ، جانبازان و متوفیان را توصیه کرد و افزود: برخی از همکارانمان در جریان ماموریت ها به ویروس کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست دادند ، بنده به گونه ای متاثر و ناراحت شدم که گویا یکی از اعضای خانواده ام را از دست دادم و با همه این خانواده ها تماس تلفنی داشته و علاوه بر این معاون نیروی انسانی و رئیس دفتر بنده نیز با این خانواده ها در تماس هستند تا ضمن دلجویی، برخی امور را پیگیری کنند؛ به شما عزیزان نیز توصیه و تاکید می کنم که در خدمات دهی به این خانواده ها به هیچ عنوان کم کاری نکنید هر چند که معتقدم شما عزیزان در ایثارگری برای همه ما الگو هستید.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بیمارستان ها نیروهای مسلح در روند خدمات دهی به مردم پیشتاز هستند، تاکید کرد: لازم است که علاوه بر ارتقاء امکانات و تجهیزات در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا، برای همه کارکنان، خانواده هایشان، بازنشستگان ناجا، خانواده های شهدا، جانبازان  و متوفیان نیروی انتظامی، پرونده سلامت تهیه شود و تحقق این مهم با همکاری معاونت فاوا و چه بسا در بستر دیجیتالی صورت بگیرد.

وی افزود: توسعه استانداردهای آزمایشگاهی ناجا از دیگر الزامات است در کنار این مهم باید روند ارتقاء علمی و مهارتی کارکنان شاغل در این بخش را نیز به جد دنبال کنیم.

سردار اشتری در بخش پایانی سخنان خود مجددا از تلاش همه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی ناجا تقدیر کرد.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ دکتر "منصوری"؛ جانشین معاون بهداد ناجا و دکتر "آیت عبادی"؛ رئیس بیمارستان ولیعصر ناجا گزارشی از اقدامات ارائه کردند.

در بخش پایانی این مراسم از 10 پزشک مدافع سلامت ناجا به نمایندگی از سایر پزشکان نیروی انتظامی با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha