کد خبر: مجری-موفق-کسی-است-که-مطالعه-را-فراموش-نک
۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
مجری موفق کسی است که مطالعه را فراموش نکند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، رزیتا قبادی مجری برنامه «عصر خانواده» شبکه دوم سیما در گفت و گویی صمیمی با خبرنگار ما از نحوه ورود خود به دنیای اجرا و سختی های این کار گفت.

*لطفاً شرح حالی از خودتان را برای مخاطبان ما بفرمائید.

من رزیتا قبادی متولد 1/5/1364 هستم . در شهر فرهنگ و ادب پارسی شیراز زیبا متولد شدم . علاقه ی زیادی به رشته ی نقاشی دارم . بعد از هنرستان تحصیلات دانشگاهی ام را در رشته مدیریت روابط عمومی گرایش رسانه ادامه دادم . و خیلی زیاد از انتخاب این رشته خوشحالم .

من و همسرم به نوعی با هم همکار هستیم . دو فرزند دارم که پسرم شاهرخ ۱۵ سال و دخترم روژان ۳سال و نیم اش هست ... خدا را شکر زندگی خوبی دارم و در کنار خانواده ام شدیدا احساس خوشبختی می کنم .

*شما برای اینکه برای مخاطبین تکراری نباشید چه ترفندی را به کار می برید؟

سوال خوبی است . آن چیزی است که معمولا گریبان مجریان رامی گیرد دقیقا مرز بین پیشرفت یا پسرفت یک مجری است .

من برای پیشگیری از این معضل سعی می کنم اجراها و بزنامه های زیادی را بادقت ببینم ، مطالعه کنم و از نظر پوشش نیز به روز باشم .

*  قبل از اینکه وارد عرصه اجرا شوید ، مشغول چه کاری بودید ؟

من تقریبا از سن ۱۸ سالگی در مدارس شیراز هنر تدریس می کردم و بعد از آن معاون چند مدرسه  بودم . البته در کنار کار فرهنگی که داشتم به صورت تخصصی در زمینه ی کارگردانی و بازیگری تئاتر و نگارگری ( نقاشی ایرانی ) کار می کردم . یکی از افتخارات من این هستش که شاگرد استاد بزرگی چون دکتر علی اصغر تجویدی بودم که ایشون از استادان برجسته ی نگارگری کشورمان هستند.

* حضور شما در عرصه تلویزیون بر حسب تصادف بود یا علاقه ، توضیح دهید.

واقعیتش من خیلی علاقه داشتم به کار اجرا ولی ورودم کاملا تصادفی بود . یکی از پیشکسوتان خوب صدا و سیمای فارس به نام استاد یزدانپور به من پیشنهاد دادند که در تست ورودی های جدید سازمان شرکت کنم . آن سال یعنی سال ۹۲ صداوسیمای فارس در زمان مدیرکلی جناب مهندس کشفی ،  فراخوانی تست مجریگری و گویندگی داذه بود که حدود ۳هزار نفر شرکت کردند . ۸ ماه زمان برد تا از تست های آن سال حدود ۳۵ نفر انتخاب شدند و در برنامه های مختلف شروع به فعالیت کردند . اعم از رادیو و تلویزیون . موفقیت امروز خودم را مدیون مدیرانی چون ایشان هستم که می دانند نیروی انسانی سازمان صدا و سیما یعنی سرمایه ی آن سازمان و نگاه سلیقه ای به افراد ندارند ... شاید اگر آن زمان تستی نبود و من ورود نمی کردم من هیچوقت استعدادم شکوفا نمی شد و الان در شبکه ی دو مجری برنامه عصر خانواده هستم.

* قبل از حضورتان در تلویزیون چه تصوری از کار اجرا داشتید ؟ در حال حاضر چه قدر متفاوت می باشد؟

کار اجرا را بسیار پر استرس و سخت میدانستم ... و احساس می کردم که نیاز به تخصص و اعتماد به نفس بالا دارد .

فکر می کنم به دیدگاهی  که از قبل داشتم  خیلی نزدیک است ... البته به آن اندازه که فکر می کردم استرس نداره چون بعد از مدتی همه چیز برای تان عادی تر و راحت تر می شود .

* شما به عنوان یک زن در عرصه اجرا آیا با محدودیت مواجه نیستید ؟

تا چه برداشتی از محدودیت داشته باشیم ... محدودیت گاهی زاییده ی خط قرمزهای سلیقه ای و شخصی است که گذرا هستند ... گاهی در قالب چهار چوب های سازمانی و عرفی که در این قسمت به نظرم رفتار خود مجری او را در این قالب قرار می دهد.

* هم اکنون شما اجرای برنامه عصر خانواده را در دست دارید ، چگونه برای انتخاب این برنامه انتخاب شدید ؟

از طریق فضای مجازی ( اینستاگرام ) تهیه کننده ی محترم با نمونه کارهای من آشنا شدند و از بنده برای اجرای برنامه دعوت کردند ... اینجوری شد که این افتخار نصیبم شد در خدمت همه ی مردم دوست داشتنی ایران باشم .

* در بین همکاران مجریان خود کار کدام مجری را می پسندید ؟

اجرای آقای شجاعی مهر چون فوق العاده خودمانی و راحت هستند و آقای رشید پور چون خیلی مسلط و به روز اجرا می کند ... و اجرای آقای رسالت بوذری چون در مباحث مربوط به خودشون خیلی مسلط هستند .

*از نظر شما یک مجری موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مجری موفق کسی است که مطالعه را فراموش نکند حالا این مطالعه ممکن است ، رفتن و حضور در اجتماع و دقت در اتفاقات پیرامون باشد ، همچنین سبک اجراش مختص خودش باشد ... بعضی از مجریان مدام در حال کپی برداری هستند و حتی لحن و صدای خودشان را تغییر می دهند ... فکر می کنم مخاطب این را دوست نداشته باشد ... در کل مجریی موفق هست که برای مخاطب ، تاثیرگذار و محبوب باشد .

* چه ویژگی در کار شما وجود دارد که باعث شده شما را از میان همکاران متمایز کند ؟

فکر کنم بهتره جواب  این سوال را بگذاریم بر عهده ی مخاطبان نازنین ...

*  کار اجرا چه تأثیری در شما گذاشته است؟

هر کاری مخصوصا وقتی به آن علاقه داشته باشید قطعا روی زندگی شخصی هم تاثیر خواهد گذاشت ... من به خاطر این که در حوزه ی خانواده کار می کنم و این باعث شده که در زمینه ی خانواده مطالعات زیادی داشته باشم واقعا رفتارم در برخورد با آدمهای اطرافم خیلی تغییر کرده.

*فکر می کنید ۱۰ سال آینده در چه جایگاهی باشید؟

اگر زنده باشم و خداوند عمری به من بده حتما در قلب آدمهای بیشتری از کشورم هستم  و من وقتی جایگاهم را خوب می دانم که در قلب بیشتری از مردم کشورم جا داشته باشم این برایم بهترین جایگاه هست .

* شما دارای دو فرزند می باشید ، خلأ عاطفی در منزل را چگونه پر می کنید ؟

من سعی می کنم زیاد از فرزندانم دور نباشم . از زمانی که در هفته شنبه ظهر به تهران می آیم و یکشنبه شب برمی گردم کار ثابتم رو کنار گذاشتم تا بتونم بقیه ی روزهای هفته را در کنارشان باشم . روزهایی هم که نیستم مدام با دخترم و پسرم در تماسم.

* اگر در آینده فرزندانتان بخواهند مسیر شما را طی کنند ، مشوقشان می شوید یا مانع شان؟

قطعا مشوقشان ... چون واقعا این کار انرژی بسیار مثبتی دارد ... این که با مردم هستی بهترین انرژی هست.

این که در برنامه وقتی می گم حاضریتان را بزنید آن ها با یه پیامک به من اعلام می کنند که بیننده برنامه هستند خیلی عالی است.

* بعضی از مجریان تلویزیون تجربه بازیگری را نیز دارند ، آیا شما تصمیم ندارید بازیگری را تجربه کنید؟

من قبل از این که مجری باشم بازیگر و کارگردان تئاتر بودم  و علاقه ی زیادی به بازیگری دارم . همیشه آرزو داشتم و دارم که در یک فیلم سینمایی یا سریال  خیلی خوب بازی کنم، شاید هم به این آرزو برسم.

*به عنوان یک چهره تلویزیونی آیا از این معروفیت خود جهت کمک به مستمندان استفاده می کنید ؟

اول این که امیدوارم  قبل از اینکه معروف باشم محبوب باشم چون خیلی برایم با ارزش ترهست ... دوم که بله قبل از ورودم به این عرصه هم همیشه سعی کردم تا حدی که خودم بتوانم یا با کمک دوستانم به افراد نیازمند کمک کنم ... من چون خودم فرهنگی بودم و دانش آموزان نیازمند را از نزدیک دیدم و دردشان را با همه ی وجودم لمس کردم بیشتر در این زمینه تمرکز دارم .

* به دختران جوانی که علاقمند به کار اجرا هستند چه توصیه هایی دارید؟

هیچوقت خسته نشوید و تلاش کنید تا به هدفتان برسید ... هدف شما ، از شما دور نیست ، فقط باید به سمتش قدم بردارید ... تصور بعضی از افراد این هست که برای ورود به صدا و سیما نیاز به معرف هست اما با خیال راحت پیش برید ... بهترین معرف همه ی ما خدا هست ... من واقعا خودم با کمک خدا و حمایت خانواده ام و تلاشی که داشتم موفق شدم ، در تست های صدا و سیما پذیرفته بشوم ... همیشه امیدتان به خدا باشد و تا می توانید برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.

* و پایان گفتگو.

اول این که از شما بسیار سپاسگزارم که من را به جمع مخاطبین رسانه  پرمخاطب تان دعوت کردید تا بتوانم چند کلامی را صمیمانه با شما و مخاطبینتان صحبت کنم ...

جا دارد که از همسرم خیلی ویژه تشکر کنم به خاطر تمام حمایت های ایشان ... ایشان هر هفته باید برای کارشان به تهران می آمدند ولی از آنجایی که می دانستند رفت و آمد من به تهران تنهایی سخت هست جوری تنظیم کردند که هر هفته شنبه و یکشنبه با هم در سفر هستیم ... به خاطر همین شیرینی این سفر کاری برای من دو چندان شده است ... و حمایتها و راهنمایی های ایشان چون خودشان هم رسانه ای هستند به من شور و شوق بیشتری داده است...ان شالله که بتوانم قدردان زحماتشان باشم .

و کلام آخر اینکه وقتی خدا بخواهد همه چیز شدنی است حتی اگر همه بخواهند که نشود می شود ... ممنونم از آنهایی که تمام تلاش شان را کردند تا من موفق نشوم چون باعث شدند من  برای رسیدن به موفقیت بیشتر از قبل تلاش کنم ...

گفت و گو: مریم احمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha