کد خبر: مجذوب-شخصیت-شهید-بیک-محمدی-بودم-شهید-بی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
مجذوب شخصیت شهید بیک محمدی بودم/ شهید بیک محمدی داوطلب پرواز بود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، امیر سرتیپ حسین خلیلی خلبان بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی در خصوص شهید بیرجند بیک محمدی در برنامه یه روزه تازه گفت: زندگی شهید بیک محمدی محدود به 8 سال خدمتش در نیروی هوایی ارتش، شهادت و تفحص پیکرش در آستانه روز پدر نبود. روز گذشته مراسم تشیع باشکوهی را برای این شهید عزیز شاهد بودیم.  این شهید والامقام در سال 1357 به گردان 21 شکاری و سرگرد منوچهر خلیلیان پیوست. در همان روزها شهید بیک محمدی پروازی داشت که مراحل مختلف پرواز را تمرین می‌کرد. تمرین‌هایی مثل تیراندازی زمین به هوا، هوا به زمین و هوا به هوا باید انجام می‌شد که در یکی از تمرین‌ها شهید بیک محمدی باید هواپیمای دارت (هدف کش) را به پرواز در می‌آورد. کار هواپیمای هدف کش به این صورت است که هدف را برای سایر هواپیماهای مانور در هوا مشخص می‌کند. فاصله هواپیمای هدف کش و سایر هواپیماها 500 متر بود. یکی از هواپیماها در آن روز به اشتباه به هواپیمای هدف کش تیراندازی کرد که با وجود مجروحیت و آسیب ناشی از تیراندازی با کمک خدا و همراهی سرگرد خلیلیان هواپیما را اداره کرد.

خلیلی اظهار داشت: خدا آن روز بیرجند را برای ما حفظ کرد تا در 8 سال دفاع مقدس به مردم و انقلاب خدمت کند. در آن روز مجذوب شخصیت این جوان شدم. او را برای دوره معلم خلبانی به امریکا اعزام کردند. هم‌زمان با اعزام آنها در ایران جنگ شد، آنها می‌توانستند در امریکا بمانند اما به سرعت بعد از پایان دوره به کشور بازگشتند. دو نفر از همراهان شهید بیک محمدی آزاده شدند. وی گفت: شهید بیک محمدی نیز جز 4 شهید این گروه بود. شهید بیک محمدی آخرین کسی بود که در هواپیمای اف 5 شهید شد. 6 مهرماه سال 1367 حادثه رخ داد و بیرجند بیک محمدی شهید شد. او پیش از پرواز گفته بود اگر دستور حضرت امام و وظیفه دفاع است، داوطلب پرواز هستم.

خلبان بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی در پایان ضمن تعریف خاطره‌ای از شهید بیک محمدی گفت: برادر شهید بیک محمدی نیز از خلبانان خوب کشورمان است. در دوران دفاع مقدس ما از 15 شهریور به حالت آماده‌باش در آمده بودیم که با تجاوز عراقی‌ها مواجه بودیم و در عملیات مقابله به مثل قرار بود، پایگاه موصل را بمب باران کنیم. در آن عملیات من هم حاضر بودم. در نهایت هم در خردادماه سال 1367 بیرجند بیک محمدی شهید شدند. قربانی دیگر هم‌رزم ما بود که ایشان مفقودالاثر شد و ابراهیم توکلی یکی دیگر از همراهان ما هم دوران دفاع مقدس شهید شد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha