کد خبر: مجتمع-مراقبت-های-حاد-تنفسی-در-بیمارستا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
مجتمع مراقبت های حاد تنفسی در بیمارستان لقمان حکیم آغاز به کار کرد

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بخش های داخلی، MRIو پاویون اساتید و افتتاح بخش جدید ارتوپدی، بلوک زایمان و مجتمع مراقبت های حاد تنفسی بیمارستان لقمان حکیم، این بیمارستان را یکی از فعال ترین و بزرگترین مراکز ارائه خدمات در کشور اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارشات دکتر رضایی، رییس بیمارستان، سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار بیمار به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان لقمان حکیم خدمات بی نظیری را در حوزه جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و عفونی در کشور ارائه می کند و همچنین می توان گفت بزرگترینمرکز مسمومیت کشور محسوب می شود.

دکتر جان بابایی اظهار کرد: به همت و پیگیری دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر رضایی رییس بیمارستان و خیرین قسمتی اعظمی از نیازهای این بیمارستان مرتفع شد و قسمت های مهمی به بهره برداری رسید. ارتقای هتلینگ بیمارستان و بهسازی فضاهای فیزیکی با همکاری خیرین صورت گرفت. در این بیمارستان، یک مجتمع درمانگاهی در قالب کلینیک ویژه نیز در حال ساخت است و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت زودتر به بهره برداری برسد.

 ی با اشاره به پیشرو بودن بیمارستان لقمان در زمینه مقابله با کرونا، عنوان کرد: در این مرکز ۱۷۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته و بخش های مربوط به آن از شاخص های خوب درمانی برخوردار است. بیمارستان لقمان با توجه به حضور اساتید بزرگ حوزه های درمانی، در پذیرش بیماران کرونایی همواره پیشگام بوده و خدمات مطلوبی ارائه می دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، روند ابتلا به کرونا در کشور رو به کاهش دانست و گفت: برای خدمات تشخیصی و درمانی مشکلی در بیمارستان وجود نداشت، تخت های مراقبت ویژه نیز امروز افزایش پیدا کرد. در پیک چهارم تعداد بستری ها به دو برابر پیک های قبل قبل رسید، البته باید در نظر گرفت بالغ بر ۱۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور تمایل داشتند خدمات را سرپایی و در منزل دریافت کنند.

دکتر جان بابایی اظهار کرد: پیش از این، با گذشت دو ماه به پیک بیماری می رسیدیم، اما در پیک چهارم طی ۲۳ روز به بالاترین آمار رسیدیم، اما اکنون شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی آمار ابتلا در کشور هستیم. استان های بزرگ تر با تراکم جمعیتی بالا مثل تهران این روند را به کندی تجربه می کنند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. بیشترین نگرانی، تعطیلی پیش روست.

وی تصریح کرد: در پیک های قبل، برخی استان ها مثل اصفهان و خراسان رضوی، پیک را به کندی پشت سر گذاشتند، چراکه بیماری در سطح استان مرتب در حال انتقال بود. در پیک چهارم برخی استان ها مثل استان های شمالی و خوزستان شیب نزولی خوبی را تجربه می کند.امیدوارم مردم همراهی و پروتکل های را به خوبی رعایت کنند.

 اعلام آمادگی دکتر زالی برای افزایش ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی واکسیناسیون کرونا

دکتر علیرضا زالی در حاشیه این مراسم، عنوان کرد: امروز مجموعه متنوعی در قالب پروژه های نوسازی و بهسازی در بیمارستان لقمان حکیم افتتاح شد که شاخص ترین آن مجتمع اختصاصی بستری بیماران کرونایی است که در قالب یک ساختمان مجزا به بهره برداری رسید. ۴ طبقه این ساختمان به بخش بستری عادی و یک طبقه به بخش بستری ویژه اختصاص دارد، طبقه زیرین نیز اورژانس بیماران کرونایی است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: وجود آزمایشگاه، اورژانس و سی تی اسکن مستقل موجب شده فضای عمومی بیمارستان اشغال نشود و بیماران به صورت مجزا خدمات دریافت کنند. از طرفی از همان روزهای آغازین شیوع بیماری خدمات قابل توجهی به بیماران کرونایی در بیمارستان لقمان ارایه شد و برای خیز چهارم نیز آمادگی خوبی در این مرکز وجود داشت.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، در خصوص روند واکسیناسیون در تهران عنوان کرد: این روند در تناسب با لجستیک واکسن پیش می رود، تیم های بهداشتی با شتاب خوبی در حال فعالیت هستند و برای افزایش ظرفیت نیروهای انسانی و فضای فیزیکی تخصیص یافته آمادگی کامل وجود دارد.

 دکتر زالی گفت: در تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۶۰ سال به بالا هستند. واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز شب گذشته در اکثر نقاط به پایان رسیده است. افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند و هنوز برای تزریق اقدام نکرده اند نیز زمان دارند و نگران نباشند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از تخصیص کلیه مراکزی که بالقوه ظرفیت فعالیت تجمیعی در حوزه واکسیناسیون را دارا هستند، خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد تا اگر با لجستیک مطلوبی از واکسن مواجه شدیم، آمادگی کامل را داشته باشیم.

دکتر زالی، در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در تهران، ادامه داد: شیب بستری با سرعت ملایم رو به کاهش است، چراکه اکثر بیماران بدحال هستند و بسیاری نیز از سایر نقاط اطراف تهران ارجاع داده می شوند. در پیک چهارم بیماران با حال عمومی بدتری بستری شدند.

وی ادامه داد: به طور کلی شاخص ها در پایتخت با تاخیر ۱۰ تا ۱۴ روز نسبت به کل کشور تغییر می کند. در حال حاضر ۷ هزار و ۳۵۰ بیماران کرونایی بستری شدند که از این تعداد هزار و۹۸۰ بیمار نیاز به دریافت خدمات مراقبتی ویژه داشتند. هزار و ۵۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها تهران بستری که ۲۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

دکتر زالی اظهار کرد: خوشبختانه ترخیص نیز شتاب خوبی گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته حدود هزار و ۳۰۰ بیمار از بخش های کروتایی مرخص شدند. به نوعی بین میزان ترخیصی و موارد جدید بستری در حال نزدیک شدن به تعادل هستیم. البته میزان مراجعین سرپایی در تهران نیز بسیار کندتر از سایر استان ها در حال کاهش است. در ۲۴ ساعت گذشته در تهران ۱۲ هزار مراجعه کننده سرپایی به ثبت رسیده که به طور تقریبی نیمی از آن ها به بخش های بهداشت و نیمی به بخش های درمان سرپایی مراجعه کرده بودند.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اجرای طرح درمان سرپایی یا رمدسیویرتراپی، گفت: در تهران ۱۹ مرکز برای این منظور تخصیص یافته و بنابر اعلام وزیر بهداشت عددی بالغ بر صدهزار تخت شناور در تهران و سایر استان های کشور فعال است.

به گفته وی، با تاکید کمیته امنیت انتظامی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور ممنوعیت سفرها در تعطیلات پیش رو از سوی ستاد ملی صادر شد.

دکتر زالی گفت: در تهران ۲۵ نقطه خروجی استان را داریم و این نقاط باید با جدیت کامل کنترل شود. همچنین نیروی انتظامی و کلیه فرمانداران استان تهران مکلف شدند تحت هیچ عنوانی برگه مجوز خروج را صادر نکنند.

 در این مراسم که با حضور دکتر میرهاشمی، معاون درمان و فروغ مولا معاون پرستاری دانشگاه برگزار شد، از درختی که به عنوان یادبودی برای شهید مدافع سلامت مهشید گودرز، در محیط بیمارستان کاشته شده، بازید و از خیر سلامت، حمید درویشان تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha