کد خبر: مترو-پرند-نیازمند-هزار-میلیارد-تومان-ن
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
مترو پرند نیازمند هزار میلیارد تومان نقدینگی است

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین وضعیت ساخت مترو پرند و پرداخت هزینه از سوی دولت برای تکمیل این خط اظهار داشت: مترو تهران تا پرند 50 کیلومتر مساحت دارد و 31 کیلومتر آن تا فرودگاه امام خمینی (ره) در دوره مدیریت شهری سابق راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند 19 کیلومتر باقی مانده است، افزود: در حال حاضر زیرساخت های این 19 کیلومتر حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای تکمیل 30 درصد باقی مانده نیاز به بودجه دولتی داریم.

مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تاکید بر اینکه در سال های گذشته دولت بین 20 تا 30 میلیارد تومان و برای امسال 60 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل مترو پرند در نظر گرفته است، گفت: حتی اگر همه بودجه هم برای تکمیل این ایستگاه تخصیص داده شود باز هم با کمبود نقدینگی مواجه می شویم.

امام تاکید کرد: برای تکمیل صد درصدی مترو پرند نیازمند هزار میلیارد تومان نقدینگی هستیم. با 50 تا 60 میلیارد تومانی که از سوی دولت پرداخت می شود نمی توانیم مترو پرند را تکمیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه با شرکت عمران شهر جدید و پیمانکار مذاکراتی در خصوص مترو پرند داشته ایم که اگر به نتیجه برسیم می توانیم نسبت به تکمیل آن اقدام کنیم، تصریح کرد: در صورت مذاکره می توانیم از منابع غیر نقد می توانیم استفاده و تا آخر سال آن را وارد مدار بهره برداری کنیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha