کد خبر: ما-ابزاری-برای-قرنطینه-آدم‌ها-نداریم
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از تینا نادری روابط عمومی برنامه در انتهای الوند، در گفتگوی امروز چهارشنبه 6 اسفند‌ماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره کرونای انگلیسی با دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت صحبت شد، او دراین‌باره گفت: ویروس کرونا جهش‌های مختلفی داشته و متأسفانه برخلاف مابقی ویروس‌ها که جهش‌ها به سمت ضعیف شدن می‌رود این جهش‌ها در این ویروس به سمت قدرت و شدت بیماری بوده است. ازجمله نوع انگلیسی که در آن سرایت بیماری بیشتر است و متأسفانه افراد زیر 20 سال را بیشتر درگیر می‌کند. نمونه‌های تشخیص داده‌شده در کشور تا دیروز 113 مورد بوده که 8 نفر فوت‌شده‌اند. این نشان می‌دهد که این نوع آن در حال پخش شدن و بسیار نگران‌کننده است. ما باید رعایت پروتکل‌ها را قوی‌تر کنیم.  همچنین بدانیم که تجمع یعنی وحشت و اگر جای شلوغی دیدیم باید از آن فرار کنیم.

وی افزود: محدودیت‌های ما هوشمند است و به روند بیماری بستگی دارد. اگر جایی همچنان زرد و آبی باشد همان محدودیت‌ها برقرار است، اما اگر رعایت نکرده و سیر بیماری بیشتر شود، محدودیت‌ها نیز تغییر کرده و بیشتر خواهد شد. که قطعاً این محدودیت‌ها برای کسب‌وکارها و مردم خوب نیست.

ولی با توجه به اینکه روند ابتلا در کشور افزایشی بوده و در خیلی از استان‌ها تعداد بستری‌ها افزایش پیداکرده و با این سرعتی که در خوزستان وجود دارد هرکس مسئولیت اجتماعی خود را دارد و باید به‌درستی رعایت کند.

دکتر لاری در ادامه گفت: مشکلی بزرگ این است که ما ابزاری برای قرنطینه آدم‌ها نداریم و برای اینکه بتوانیم آن‌ها را ملزم کنیم که در خانه بمانند هیچ راه قانونی نداریم و این نگران‌کننده است. همکاران ما هرچقدر هم تلاش کنند بازهم نمی‌توانند از افزایش مبتلایان و فوتی‌ها جلوگیری کنند.

اگر روند واکسن خوب پیش برود و ما از پاییز سال دیگر بتوانیم 70% واکسن کرده باشیم، ولی همچنان هوشمندانه است که چند ماه دیگر را رعایت کنیم و خدای‌نکرده با موجی که در اسفند ممکن است پیش بیاید عده‌ای از عزیزانمان را از دست ندهیم.

دکتر لاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص موج جدید ویروس افزود اگر به سمت موج چهارم پیش رویم که خصوصاً در بعضی جاها آمار بستری افزایش پیداکرده، محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد. روال این است که معمولاً در قرارگاه ستاد، شرایط تازه بررسی می‌شود و تصمیم نهایی را ستاد ملی می‌گیرد.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت 7:20 صبح از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha